۱۰ نکته طلایی در بازاریابی شبکه های اجتماعی برای تازه کارها – قسمت اول

۱۰ نکته طلایی در بازاریابی شبکه های اجتماعی

با پیروی کردن چند نکته کلیدی در بازاریابی شبکه های اجتماعی ، پروفایل شما به سرعت شناخته می شود و با افزایش دنبال کنندگان خود می توانید فروش محصول و خدمات خود را به شکل چشم گیری افزایش دهید. با آکادمی ادنگاه همراه ما باشید تا شما را با این نکات کلیدی آشنا کنیم.

پیش از هر چیز بیایید تا یک تعریف اصولی و دقیق از بازاریابی شبکه های اجتماعی ارائه کنیم. بازاریابی شبکه های اجتماعی دقیقا چیست وچه فایده ای دارد؟ به بیان ساده می توان بازاریابی شبکه های اجتماعی را نوعی فرآیند دانست که طی آن محصول و یا خدمات شما از طریق شبکه های اجتماعی به تعداد بی شماری از کاربران معرفی می شود. هدف نهایی از مکمپین های بازاریابی این است که یک محصول، کیفیت آن، جزئیات و ویژگی هایی که دارد به خوبی معرفی شود و میزان ترافیک وب سایت، تعداد دنبال کنندگان و به تبع آن، تعداد مشتری ها افزایش یابد. حال که به یک تعریف مشترک از بازاریابی شبکه های اجتماعی رسیدیم، بهتر است به نکات کلیدی موفقیت در این حیطه بپردازیم. همراه ما باشید:

۱- کدام شبکه اجتماعی؟

نکته اول، پاسخ به این سوآل اساسی است که کدام شبکه اجتماعی برای شما منفعت بیشتری دارد. به عنوان یک مبتدی بهتر است از میان فیس بوک، اینستاگرام، توئیتر، فلیکر، تلگرام، پینترست و یا حتی گوگل پلاس، یک یا دو شبکه را انتخاب کنید و تمرکز خود را روی آنها بگذارید. ما به شما تلگرام و اینستاگرام را پیشنهاد می کنیم. گزینه هایی که در ایران از طرفداران بیشماری برخوردارند و فیلتر هم نیستند. پس به راحتی می توانید در آنها وارد شوید و پست خود را بدون دردسر منتشر کنید. اما گذشته از این موضوع، نکته ضروری دیگری که در انتخاب شبکه اجتماعی شما بی اندازه موثر است، نوع محصول و یا خدماتی است که ارائه می کنید. اگر نسبت به استفاده از تلگرام و یا اینستاگرام تردید دارید، بهتر است به سراغ برندهای مطرحی بروید که در حوزه کسب و کار شما فعالیت می کنند. ببینید که آنها برای کار خود از چه شبکه های بهره می برند و چطور استراتژی محتوایی خود را چیده اند. سپس با توجه به میزان موفقیت آنها در جذب مخاطب، شبکه اجتماعی خود را انتخاب کنید.

۲- پروفایل خود را بازسازی کنید

پس از اینکه شبکه اجتماعی خود را انتخاب کردید، نوبت به بهینه سازی پروفایل کاربری شما می رسد. اما چرا این بهینه سازی دارای اهمیت است؟ از آنجایی که هدف شما از حضور در شبکه های اجتماعی کسب درآمد و افزایش دنبال کنندگان است، پس باید از خود تصویری بسازید که وجهه مناسبی به کسب و کار شما ببخشد. در عین حال بهبود کیفیت پروفایل باعث بهبود کیفیت سئو سایت شما می شود و تاثیر مستقیم روی ترافیک ورودی آن می گذارد. در اینجا چند نکته را با شما درمیان می گذاریم:

الف) از یک عکس واقعی استفاده کنید. بهتر است صورت خود را نشان دهید چراکه مردم راحت تر با شما ارتباط برقرار می کنند و به سادگی به شما نزدیک می شوند. اگر تصویر شما یک شمایل کارتونی باشد، و یا با دستمال بخشی از صورت خود را پوشانده باشید، این حس به مخاطبان شما منتقل می شود که شما قصد معرفی خود را بصورت کامل ندارید و آنها نمی توانند به شما اعتماد کنند.

ب) زمینه کاری خود را بصورت شفاف بیان کنید: بهتر است برای این قسمت وقت بیشتری صرف کنید. به صورت کامل توضیح دهید که شرکت شما در چه زمینه ای فعالیت می کند و چه برتری بخصوصی دارد. در عین حال ویژگی های مثبت را بنویسید و از انتشار مواردی که باعث می شود به خود افتخار کنید، نهراسید.

ج) کانال شما دقیقا چگونه فعالیت می کند؟ بهتر است به مخاطبان خود بگویید که کانال شما دقیقا چه اهدافی را دنبال می کند و قصد به اشتراک گذاری چه اطلاعاتی را دارد. تنها در این صورت است که مردم متوجه می شوند برای دریافت چه اطلاعاتی می توانند به کانال شما مراجعه کنند.

د) شبکه های اجتماعی قدرتمندی مثل فیس بوک و اینستاگرام به شما این امکان را می دهند تا آدرس وب سایت خود را در بخش روفایل و یا حتی روی صفحه ی اصلی قرار دهید. این موضوع سبب بهبود سئوی سایت شما می شود و کیفیت کابران ارگانیتک را افزایش می دهد.

۳- وب سایت خود را به پروفایل خود متصل کنید

با اتصال وب سایت خود به پروفایل شبکه اجتماعی، موتورهای جستجو درمی یابند که چه سایتی با چه آدرسی به کدام پروفایل و در کدام شبکه اجتماعی متصل است. تاثیر برقراری این اتصال در افزایش راندمان بازاریابی شبکه های اجتماعی بر فروش بسیار چشمگیر است.

۴- لینک شبکه های اجتماعی را در سایت خود قرار دهید.

برعکس مورد سوم، می بایست سایت خود را نیز به شبکه های اجتماعی متصل کنید. برای اینکار باید آیکون هر یک از شبکه ها را در وب سایت خود قرار دهید و مسیر صفحه پروفایل یا صفحه ی اصلی شبکه اجتماعی خود را به آن وصل نمایید. این موضوع سبب می شود تا کاربران و مخاطبانی که بصورت رفرال به سایت شما مراجعه می کنند، راه ارتباطی سریع تری بیابند و یا به سرعت از نظر مخاطبان شما در خصوص محصولاتتان باخبر شوند. هر اندازه که این دکمه ها را بزرگتر طراحی کنید، شانس کلیک پذیری آنها افزایش می یابد.

۵- افراد و برندهای مهم و تأثیرگذار زمینه کاری خود را بیابید و دنبال کنید

تا اینجا یاد گرفتیم چگونه شبکه اجتماعی موردنظر خود را انتخاب کنیم، پروفایل خود را بهینه کنیم، آن را به وب‌سایت خود منتقل کنیم و از دکمه‌های اشتراک‌گذاری شبکه‌های اجتماعی استفاده کنیم. قدم بعدی این است که افراد مناسب را فالو کنید و از این طریق تعداد فالوئرهای خود را افزایش دهید. راه‌های افزایش فالوئر در مراحل ۶ تا ۱۰ توضیح داده شده‌اند؛ اما قبل از آن شما باید افراد سرشناس در آن شبکه اجتماعی را فالو کنید. مطمئنا آن‌ها شما را دنبال نخواهند کرد، زیرا پروفایل شما تازه شروع به فعالیت کرده است. اما انجام این کار به ۳ دلیل زیر مهم است:

الف) پلت‌فرم‌های شبکه‌های اجتماعی از این اطلاعات استفاده می‌کنند و به دیگران پیشنهاد می‌دهند کدام پروفایل‌ها را دنبال کنند. بنابراین با دنبال کردن افراد شناخته‌شده در یک حوزه به دیگران می‌گویید که شما نیز در این زمینه فعالیت می‌کنید

ب) یکی از ترفندهایی که مردم برای افزایش تعداد فالوئرها انجام می‌دهند این است که فالوئرهای افراد معروف را دنبال می‌کنند. زیرا احتمال می‌دهند که برخی از این افراد آن‌ها را نیز فالو ‌کنند.

ج) این افراد معمولا اطلاعات مهم و مفیدی را در زمینه‌ای که فعالیت می‌کنند، به اشتراک می‌گذارند. پس شما نیز می‌توانید این نکات را یاد بگیرید و آن‌ها را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

منبع : ادنگاه – adnegah.net

نویسنده مطلب: rezaf

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *