۱۰ نکتۀ مهم رتبه بندی وب سایت ها در گوگل

احتمالا می دانید که گوگل عوامل زیادی را برای سنجش و رتبه بندی وب سایت در نظر می گیرد. در این مطلب شما را با ۱۰ عامل مهم که رتبۀ وب سایت را در نتیجه جستجوی گوگل افزایش می دهد آشنا می کنیم:

۱- درج کلیدواژه به عنوان اولین کلمۀ دامنه
اگر دامنه شما با کلیدواژۀ محتوای تولیدی شما آغاز شود، از دید گوگل یک سرو گردن بالاتر از وب آدرس هایی است که کلید واژۀ آنها در انتها یا وسط آمده باشد. این موضوع در جستجوی گوگل اهمیت بسیار زیادی دارد.

  1. ۲- اطلاعات WhoIS
    یکی از دلایلی که باعث می شود گوگل وب سایت هایی با اطلاعات ثبتی مخفی را در رده های پایین تر جستجو نمایش می دهد این است که گمان می برد مالکان این وب سایت ها چیزی برای پنهان کردن دارند. مت کاتز در این زمینه می گوید:
    خصوصی کردن اطلاعات مالکیت دامین در سایت WhoIs به خودی خود چیز بدی نیست، اما زمانی که فاکترهای متعددی را در کنار یکدیگر قرار می دهید، به نتایج غیرعادی می رسیم که جنبۀ مثبتی برای سئو ندارد.

۳- درج کلیدواژه در تگ H1
تگ H1 دومین تگی است که حوزه فعالیت وب سایت را بر اساس محتوا برای گوگل مشخص می کند. درج کلید واژه در تگ H1 باعث می شود تا سئوی سایت بهبود یابد و گوگل ارزش بیشتری برای آن وب آدرس قائل شود.

۴- طول محتوا
طبیعتا هر اندازه که طول محتوا بیشتر باشد، شامل کلیدواژه های بیشتری خواهد بود و در نظر گوگل ارزش بیشتری دارد، چرا که بهتر می تواند یک موضوع خاص و یا منظور یک محتوا را پوشش دهد. برای همین گوگل ارجحیت بیشتری برای این دسته از مطالب قائل است. متخصصان پیشنهاد می کنند که طول مطالب حداقل ۱۸۹۰ کلمه باشد.

۵- سرعت بارگزاری صفحات
یکی از ویژگی های مهم در تعیین رتبۀ وب آدرس ها توسط گوگل، سرعت بارگزاری صفحات از طریق HTML است. البته باید این نکته را در نظر داشت که این موضوع تنها برای گوگل دارای اهمیت نیست و موتور جستجوی بینگ نیز به این موضوع اهمیت می دهد، و از این معیار برای رتبه بندی وب سایت ها استفاده می کند. موتورهای جستجو برای محاسبه سرعت بارگذاری وب سایت ها، از کدهای خود سایت و حجم محتوای به کار رفتۀ درون آنها استفاده می کنند.

۶- بروز رسانی محتوای سایت
گوگل برای به روزرسانی محتوایی اهمیت زیادی قائل است، بخصوص محتوایی که ماهیت آن با زمان در ارتباط باشد، مثلا به یک رویداد و یا یک اتفاق بخصوص مربوط باشد. به همین دلیل گوگل تاریخ آخرین به روز رسانی را منتشر می کند. در عین حال تکرر این به روز رسانی ها نیز از دید گوگل مخفی نمی ماند و گوگل به این موارد اهمیت می دهد به شکلی که فاصله های زمانی ما بین هر به روز رسانی را به عنوان یک معیار در رتبه بندی در نظر می گیرد.

۷- ترتیب قرارگیری کلید واژه ها
نحوۀ چیدمان کلیدواژه ها در یک متن تاثیر زیادی در رتبه بندی سایت از نظر گوگل دارد. به عنوان مثال در حوزه ورزش و فوتبال، سایت هایی با چیدمان عبارت “تکنیک های گل زنی لیون مسی” رتبه های بهتری به نسبت سایت هایی با چیدمان کلمات کلیدی “چگونه مثل لیون مسی گل بزنیم؟” دارند.

۸- لینک های خروجی
اینکه به چه سایتی ارجاع می دهید، و یا منابع شما برای محتوایی که آماده کرده اید چه سایت هایی هستند، در رتبه بندی سایت شما دارای اهمیت زیادی است و موتورهای جستجو، از این سایت ها برای یافتن سیگنال هایی در جهت درک موضوع وب سایت شما استفاده می کنند. برای همین مهم است که لینک های خروجی شما به وب سایت هایی باشد که در حوزۀ فعالیت شما محتوا تولید می کنند.

۹- لینک های داخلی
هر چه تعداد لینک های داخلی محتوای تولیدی شما بیشتر باشد، برای موتورهای جستجو فهمیدن این موضوع که مطالب سایت شما ارتباط معنایی بیشتری باهم دارد، ساده تر است. برای همین کارشناسان حوزه سئو پیشنهاد می کنند که محتوای وب سایت خود را به گونه ای بنویسید که بتوانید به تعداد بیشتری از مطالب روی سایت خود لینک داخلی ارسال کنید.

۱۰- گواهی SSL
گوگل صراحتاً تایید کرده است که همیشه گواهینامه SSL را ایندکس می کند و از HTTPS به عنوان یک سیگنال رتبه بندی مهم استفاده می نماید.

پس رعایت کردن این ده نکتۀ کلیدی در رتبه بندی صفحات وب سایت خود، می توانید از ابزارهای سنجش کلمات کلیدی برای بهبود کلیدواژه های خود استفاده کنید. اگر با این سرویس ها آشنایی ندارید، می توانید به این مطلب مراجعه کنید و با بهترین سرویس های سنجش کیفیت کلیدواژه ها آشنا شوید.

منبع: Backlinko

adnegah.net/blog/10-نکتۀ-مهم-رتبه-بندی-در-وب-سایت-گوگل/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *