اندازه تبلیغات و تاثیر آن بر موفقیت کمپین تبلیغاتی شما

اندازه تبلیغات اینترنتی

شرکت تبلیغاتی ادرول، با توجه به داده‌ها آماری به دست آمده از کاربرانش، تحقیقاتی درباره‌ی میزان و چگونگی تاثیر اندازه و سایز تبلیغات، در بهره‌وری و بهبود عملکرد کمپین تبلیغاتی داشته است؛ و نتایج آن در این مقاله منتشر شده‌اند. در ادامه با بلاگ ادنگاه همراه باشید تا بیش‌تر با این نتایج آشنا شوید.

اندازه‌ی تبلیغات در عملکرد و موفقیت نمایش همهه‌ی کمپین‌های تبلیغات تاثیر شگرفی دارد. طی چند سال گذشته، شرکت ادرول [Adroll] اندازه‌ی تبلیغات مورد توصیه‌ی خود را تغییر داده است؛ تا مجموعه‌ای از امکانات برای عملکرد و بهره‌وری بیش‌تر تبلیغات به خدمت گرفته شوند.

اندازه تبلیغات و تاثیر آن بر موفقیت کمپین تبلیغاتی شما

اما چگونه به این ترکیب دست یافته‌ایم؟ و چرا درحال تغییر است؟

به طور خلاصه، اندازه‌ی تبلیغات بر مخاطبان تاثیر متفاوتی دارد و با توجه به درک ما از آن‌ها، میزان در دسترس بودن و تاثیرگذاری تبلیغات، متفاوت هستند. برای پاسخ دقیق‌تر، داده‌ها را از شبکه‌ی تبلیغاتی‌مان که شامل بیش از ۲۵ هزار آگهی‌دهنده است، انتخاب کرده تا چگونگی عملکرد تبلیغات در اندازه‌ی توصیه شده را بهتر بفهمیم.

نکته‌ای درباره‌ی تنظیم عملکرد خودکار

شرکت ادرول، به آگهی‌دهندگان پیشنهاد می‌کند چند نسخه از هر یک شش اندازه‌ی آگهی توصیه شده را آپلود کنند، زیرا این کار به الگوریتم تعیین مکان آگهی، امکانِ آزمودن و اولویت‌بندی اندازه‌هایی را می‌دهد که بیش‌ترین کلیک و نرخ تبدیل [Click and Conversions] را دریافت می‌کنند.

بنابراین با توجه به یافته‌های ما:

اندازه‌ی بزرگ‌تر تبلیغات توصیه می‌شود زیرا آن‌ها عملکرد بهتری دارند.
اندازه تبلیغات و تاثیر آن بر موفقیت کمپین تبلیغاتی شما
نرخ کلیک [CTR] و نرخی که بازدیدکنندگان پس از کلیک کردن، تبدیل می‌شوند [CTCR]، بر اساس اندازه‌ی تبلیغات، از اندازه‌ی کوچک به بزرگ منظم شده‌اند و در این تصویر قابل مشاهده هستند.

متوسط نرخ کلیک (CTR) دو مورد از جدیدترین اندازه‌های توصیه شده‌ی آگهی (اندازه‌های بیلبورد و نیم‌صفحه) بیش از دو برابر رایج‌ترین اندازه‌ی آگهی، یعنی اندازه‌ی مستطیل متوسط 300*250 پیکسل است.

این آگهی‌های بزرگ‌تر عملکرد بهتری دارند زیرا احتمال دیده شدن و در نتیجه کیلک شدن آن‌ها بیش‌تر است. به علاوه مزیت دیگر این اندازه‌ها این است که می‌توانند در بخش بالا (در نیمه‌ی بالایی و مهم‌تر صفحه نمایش) قرار بگیرند و اغلب در سایت‌های نمایش‌دهندگانی قرار می‌گیرند که مخاطبان‌شان عملکرد بهتری دارند.

همچنین:

آگهی‌های بزرگ‌تر نه تنها کلیک بیش‌تری می‌خورند بلکه احتمالاً بعد از هر کلیک، نرخ تبدیل بهتری نیز دارند.

بالاتر از بیش‌ترین میزان نرخ کلیک (CTR)، آگهی‌های بزرگ‌تر بیش‌ترین نرخ تبدیل کلیک (CTCR) را دارند؛ که نشان‌دهنده‌ی درصد کاربرانی است که بعد از کلیک، تبدیل می‌شوند. (تبدیل/Conversions، به عنوان کاربری تعریف می‌شود که کار مورد نظر ما، مثل ثبت نام برای خبرنامه، ورود به سیستم، یا انجام یک خرید را انجام داده است. هم‌چنین نرخ تبدیل بر اساس میزان کاربرانی تعریف می‌شود که پس از کلیک، عمل مورد نظر ما را انجام می‌دهند.)

این جمله به این معنا است که اندازه‌ی بزرگ‌تر آگهی، نه تنها باعث می‌شود افراد بیش‌تری کلیک کنند، بلکه باعث افزایش نرخ تبدیل کاربران نیز می‌شود.

تبلیغات بزرگ‌تر، هزینه‌های بیش‌تری دارند، اما نرخ بازگشت سرمایه [ROI] آن‌ها نیز بالاتر است.
اندازه تبلیغات و تاثیر آن بر موفقیت کمپین تبلیغاتی شما
هزینه‌های مربوط به شش اندازه‌ی مورد توصیه‌ی شرکت ادرول، از کوچک به بزرگ.

آگهی‌های بزرگ‌تر گران‌تر هستند. هزینه‌ی متوسط هر هزار مشاهده (CPM) آن‌ها معمولا بالاتر از آگهی‌های کوچک‌تر است. یعنی در آگهی‌های بزرگ‌تر، در برابر هر کاربر هزینه‌های بیش‌تری دریافت می‌شود.

اما چون احتمال بیش‌تری وجود دارد که بینندگان این مشاهدات، روی آن‌ها کلیک کرده و تبدیل شوند، هزینه‌ی کلی هر کلیک (CPC) آن‌ها مانند آگهی‌های کوچک‌تر است.

برای این‌که در تمام گوشه‌کنارهای اینترنت، نمایش داده شوید، نیاز است تا اندازه‌ها و سایزهای گوناگون را داشته باشید.
اندازه تبلیغات و تاثیر آن بر موفقیت کمپین تبلیغاتی شما
میزان در دسترس بودن شش اندازه‌ی مورد توصیه‌ی شرکت ادرول، از کوچک به بزرگ.

موجودی تبلیغاتی (Ad inventory)، در واقع میزان و نوع فضای تبلیغاتی است که نمایش‌دهنده، برای ارائه به تبلیغ‌دهنده، در مزایده‌های آنلاین، در اختیار دارد؛ که در کسری از ثانیه و قبل از لود شدن یک صفحه‌ی اینترنتی، آغاز شده و پایان می‌پذیرند. از این بابت، محدودیت‌هایی برای کسب جایگاه‌های تبلیغاتی باکیفیت وجود دارد.

این به این معناست که نمی‌توان تنها با تکیه بر این که آگهی‌های شما در اندازه‌های بزرگ است، اطمینان داشت که آن آگهی، در عرض و طول مورد نظر شما، دیده خواهد شد. چرا که بعضا، فضای مورد تقاضای نمایش‌دهندگان، به میزان مورد درخواست، وجود ندارد.

وب‌سایت بیش‌تر تمایل دارند، موجود تبلیغاتی در اندازه‌های کوچک‌تر داشته و این‌گونه موجودی‌های تبلیغاتی را در اختیار قرار بدهند. به این دلیل که این‌گونه آگهی‌ها، اغلب به راحتی در تمام صفحات اینترنتی قابل ساخته شدن هستند.

این بدان معناست که دارا بودن طیف وسیعی از اندازه‌های محبوب و مشهور آگهی، تضمین می‌کند که شما فرصت بیش‌تری برای نمایش آگهی‌تان خواهید داشت. برای مثال اندازه‌های لیدربرد (Leaderboard)، مستطیل متوسط (Medium Rectangle)، آسمان‌خراش عریض (Wide Skyscraper) و لیدربرد موبایلی (Mobile Leaderboard)، تقریبا هشتاد درصد از تمامی موجودی‌های تبلیغاتی فضای اینترنت را شامل می‌شوند.

شش نوع اندازه‌های توصیه شده برای آگهی‌ها (و چرا ما آن‌ها را توصیه می‌کنیم؟)
اندازه تبلیغات و تاثیر آن بر موفقیت کمپین تبلیغاتی شمابیلبورد [Billboard]
ابعاد: 970×250 پیکسل

CTR در مستطیل متوسط: 105%

CTCR در مستطیل متوسط: 78%

بیلبورد جدیدترین اندازه‌ی توصیه شده برای آگهی‌ها در شرکت ادرول است. به دلیل دارا بودن جایگاه خاص و شرایط نمایش ویژه‌ی آن، این نوع آگهی دارای بالاترین میزان CTCR است.

اندازه تبلیغات و تاثیر آن بر موفقیت کمپین تبلیغاتی شما

نیم صفحه [Half Page]
ابعاد: 600×300 پیکسل

CTR در مستطیل متوسط: 253%

CTCR در مستطیل متوسط: 37%

نیم صفحه نوع دیگری از اندازه بزرگ آگهی در وب‌سایت ناشران بزرگ است. این اندازه علاوه بر کاهش هزینه به ازای هر کلیک، یکی از بالاترین میزان‌های CTR و CTCR را داراست.

اندازه تبلیغات و تاثیر آن بر موفقیت کمپین تبلیغاتی شما

مستطیل متوسط [Medium Rectangle]
ابعاد: 250×300 پیکسل

میزان سهم در فهرست گوگل اد ایکس: 34%

مستطیل متوسط محبوب‌ترین اندازه‌ی آگهی در اینترنت است. اگر فقط می‌خواهید یک اندازه‌ی آگهی را آپلود کنید، این اندازه را انتخاب کنید.(اما ما توصیه نمی‌کنیم که تنها از یک اندازه‌ی بنر در کمپین تبلیغاتی خود استفاده کنید).

اندازه تبلیغات و تاثیر آن بر موفقیت کمپین تبلیغاتی شما
لیدر برد [Leaderboard]
ابعاد: 90×728 پیکسل

میزان سهم در فهرست گوگل اد ایکس: 14.8%

لیدربرد استاندارد، در عرصه‌ی تبلیغات املاک و مستغلات، انتخاب و جایگاه اول را دارد. این آگهی در بالا یعنی در نیمه بالایی صفحه نمایش قرار داده می‌شود. همچنین در موبایل‌ها به خوبی نمایش داده می‌شود.

اندازه تبلیغات و تاثیر آن بر موفقیت کمپین تبلیغاتی شما
آسمان‌خراش عریض [Wide Skyscraper]
ابعاد: 600×160 پیکسل

میزان سهم در فهرست گوگل اد ایکس: 6.9%

ابعاد بلند اسکای‌اسکرپر عریض در حالی‌که کاربران صفحه را به پایین اسکرول می‌کنند نیز، آن را قابل مشاهده کرده و سومین اندازه‌ی پراستفاده در دنیای آگهی‌ها است. همچنین نرخ کلیک به تبدیل بالایی را ایجاد می‌کند.

اندازه تبلیغات و تاثیر آن بر موفقیت کمپین تبلیغاتی شما
لیدربرد موبایلی [Mobile Leaderboard]
ابعاد: 50×320 پیکسل

میزان سهم در فهرست گوگل اد ایکس: 29%

لیدربرد موبایلی، در بین اندازه‌های مخصوص موبایل، پراستفاده‌ترین اندازه است. این اندازه‌ی آگهی کمک می‌کند هنگامی که کاربران در موبایل خود به اطراف حرکت می‌کنند نیز، آگهی شما قابل مشاهده بماند.

مرحله بعدی در اندازه آگهی چیست؟

گرایشات و علایق درباره‌ی اندازه‌های آگهی به صنعت انتشار دیجیتالی بستگی دارد، بنابراین نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که افزایش اندازه‌ی آگهی در آینده همه‌گیر شود. اگرچه همچنان که ناشران به کیفیت محتوایی که میزبان آن هستند توجه بیش‌تری می‌کنند، به دنبال اندازه و خلق آگهی هستند؛که این افزایش تمرکز بر کیفیت را تکمیل کند. یعنی آگهی خوب در اندازه‌ی بزرگ‌تر و وضعیت برجسته‌تر احتمالا تاثیر بیش‌تری را نشان می‌دهد.

شما در کمپین تبلیغاتی خود از کدام اندازه‌ها، بیش‌ترین و با کیفیت‌ترین بازخورد را گرفته‌اید؟ چگونه این بازخوردها را مورد سنجش قرار داده‌اید و چه فاکتورهایی را در انتخاب اندازه‌ی بنرهای کمپین تبلیغاتی خود مورد نظر قرار می‌دهید؟ با ما و دیگر مخاطبان ادنگاه در میان بگذارید.

منبع: Adroll / ترجمه و ویراست از ادنگاه
adnegah.net/blog/how-ad-size-influences-the-performance-and-reach-of-your-campaign/
blog.adroll.com/best-practices/how-ad-size-influences-the-performance-and-reach-of-your-campaign

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *