برنامه ریزی جامع دیجیتال مارکتینگ (مقدمه)

برنامه ریزی جامع دیجیتال مارکتینگ (مقدمه)

همیشه تلاش کردیم تا در آکادمی ادنگاه، مطالب مفید و سودمندی از ابزارهای مرتبط به دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی آنلاین در اختیار شما قرار دهیم. اما اگر صاحب تمام ابزارهای جهان باشید و برنامه ای برای استفاده از آنها نداشته باشید، بازهم کسب و کار شما بهبودی نخواهد داشت. با ادنگاه همراه باشید تا شما را با روش ها و الگوهای طراحی یک برنامه ی جامع دیجیتال مارکتینگ آشنا کنیم.

شرکتی را نمیشناسم که برای بازاریابی دیجیتال خود برنامه ای نداشته باشد. همه ی شرکت ها برنامه ریزی می کنند و تمام پروسه را مو به مو،‌ مثل یک ساعت سوئیسی روی کاغذ می آورند. اما بدبختانه همه چیز به کاغذ خلاصه می شود و طرح جامع آتلانتیس مثل افسانه اش در زیر آب های تنبلی و عدم اتخاذ تصمیم های درست فرو می رود.

در واقع می توان گفت که برنامه ی تصمیم محور، بهترین متد برای رسیدن به اهدافی است که یک سازمان برای دستیابی به آنها تلاش می کند. این شکل از پروسه، تعریف کننده ی گام هایی هستند که به سمت موفقیتی تعریف شده و واقعی برداشته می شوند و اوهام، ارقام خیالی و بازی های نوشتاری روی کاغذ تاثیری در آنها ندارد. می توان گفت که این شکل از برنامه ریزی، نه به عنوان یک ضمیمه ی متصل،‌ بلکه به عنوان یکی از ساختارهای اساسی و غیرقابل شرکت مطرح می شود که تیم ها حول مرکزیت آن تصمیم سازی می کنند.

برای داشتن چنین برنامه ای، مقدمات اساسی و مهمی لازم است:

گذشته را فراموش کنید و حقایق کهنه شرکت را مورد بازنگری قرار دهید
شاید تصور کنید که تبلیغات اینترنتی و بازاریابی دیجیتال خارق العاده ترین چیزی است که در کسب و کار آنلاین ظهور پیدا کرده، اما سخت در اشتباهید. در هر گوشه از دنیا، یک تیم خلاق و زبده، مشغول تمرین روش هایی است که شاید با درک آنها از هوش بروید! کارهای حیرت انگیزی که با توجه به نیازهای بازار طراحی می شوند.

بازاریاب های خلاق درک می کنند که بازار دائما در حال تغییر است و برای این ماهی لغزنده ی با ارزش انواع قلاب ها را آماده می کنند. پس چه خوشتان بیاید و چه ناراحت شوید، بهتر است دست از چسبیدن به ایده های کهنه و خاک گرفته بردارید و همه ی آنها را آنا آتش بزنید. وقت این است که کمی خلاقیت به کسب و کار خود وارد کنید.

کاهش ریسک با پذیرش واقعیت های واضح
شاید مشتریان دیگر شما را دوست ندارند! شاید پست های شبکه ی اجتماعی به آن اندازه که تصور می کنید کارگر نیست و شاید اینستاگرام کمتر از ارزش واقعی اش مورد بهره برداری قرار می گیرد. دیگر چه؟‌ چشم هایتان را باز کنید. قرار نیست حقایق تنها منافع را افزایش دهند. گاهی شما با پای خود به درون چاهی از ریسک های قابل پیش بینی سقوط می کنید، تنها به این دلیل که حاضر نبودید شکل بخشی از بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ خود را عوض کنید. اگر ادوردز تا دیروز برای شما یک روش به صرفه بود، بهتر است با افزایش نرخ دلار به سراغ شیوه هایی مثل تبلیغات شبکه های اجتماعی بروید.

افزایش پاسخگویی و مسئولیت پذیری
زمانی که برنامه ی تیمی را مشخص می کنید، برای هر شخص یک بازه تعریف کنید تا طی آن نسبت به مسئولیت هایش پاسخگو باشد. اگر پاسخگویی در تیم شما جایی ندارد، بهتر است قید موفقیت را بزنید. چطور می توانید برنامه را بر اساس تیمی طراحی کنید که مسئولیت ها را به گردن یکدیگر می اندازند و تاب دادن آرنج با شما صحبت می کنند؟

  1. در اولین مرحله از همراهی تیم خود مطمئن شوید و برنامه را بر اساس مسئولیت پذیری اعضا آماده کنید. شاید نیروهای شما قادر نباشند که در ساعت مشخصی از شبانه روز پاسخگوی برنامه های دیجیتال مارکتینگ باشند. پس بهتر است همه چیز را روی اصل واقعیت بنا کنید و از آنها بخواهید بر اساس تعهدی که توان اجرای آن را دارند، به شما جوابگو باشند.
  2. با استراتژی خود به رقابت با رقبا بروید
    بهتر است مزایای شرکت خود را از طریق دیجیتال مارکتینگ به گوش مشتریان برسانید و دلایل برتری خود نسبت به رقبا را به آنها منتقل کنید. اگر شبکه های اجتماعی نمی توانند دوشادوش شما حرکت کنند به این دلیل است که نمی توانید دلایل برتری خود را ببینید. فرض را بر این قرار دهید که آماده اید در همه ی زمینه ها خود را سر تر و قدرتمند تر از رقیب جلوه دهید. آیا بهتر نیست بر اساس این برتری ها تبلیغات اینترنتی خود را شروع کنید؟

این ۴ مورد مقدمه ای بود که یک اصل کلی را شکل می دهند. آغاز کار برای رسیدن به یک برنامه ی جامع هدفمند در تبلیغات اینترنتی. با ادنگاه همراه باشید تا در ادامه شما را با نحوه ی شکل دادن یک پلان موفق دیجیتال مارکتینگ با استفاده از شکل های مختلف تبلیغات اینترنتی و شبکه های اجتماعی آشنا کنیم.

adnegah.net/blog

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *