راهکار برای افزایش بازدید و ترافیک سایت

راهکارهای برای افزایش بازدید و ترافیک سایت

در این مقاله به چندین راهکار برای افزایش بازدید و ترافیک سایت اشاره میکنم.

۱- مطالب قدیمی سایت تان را زنده کنید!

آپدیت مطالب سایت

خیلی از مواقع اتفاق میفتد که ما بعد از تولید محتوا در صفحات مختلف سایت مان، نتیجه خوبی از بازدیدآن صفحه نمیگیریم و بعد به سراغ تولید محتوای جدید می‌رویم.این نکته مهم رو در نظر داشته باشید که گوگل به آپدیت بودن مطالب شما توجه دارد.قطعا مطالب بسیاری در سایت شما هستند که میتوانند از نظر کیفیت محتوا بهبود پیدا کنند به مطالب قدیمی برگردید، پاراگراف های جدیدی در همان موضوع به مطلب اضافه کنید، اگر مطالب قدیمی شما تصاویر خوبی ندارند یا خیلی کم تصویر در متن وجود دارد تصاویر جدید اضافه کرده و مطلب خود را به طور اساسی آپدیت کنید.پس قبل از نوشتن تولید محتوای جدید به مطالب قدیمی سایت تان برسید و آن ها را بهبود دهید.

۲-با تبدیل محتوا پست جدیدی داشته باشید (یکی یا چند پست را به یک ایبوک تبدیل کنید)

ایبوک

یکی از بهترین راه هایی که برای جذب لید(سرنخ) از کاربران و افزایش بازدید سایت می‌شود تبدیل چند محتوای مفید و مرتبط به یک ایبوک خواهد بود.احتمالا مطالب مفید و مرتبط زیادی در بلاگ شما وجود داشته باشد که بازدیدکنندگان سایت شما تمامی مطالب را نخوانده اند! چندین مطلب را به یک ایبوک جامع تبدیل کنید و برای دریافت آن از بازدیدکنندگان سایت ایمیل دریافت کنید(یک سرنخ خیلی خوب از مخاطبان برای ایمیل مارکتینگ) تولید ایبوک به افزایش بازدید وبسایت کمک میکند میتوانید در میان مطالبی که در ایبوک قرارداده اید به صورت خلاصه محصول یا خدمت تان را معرفی کنید فقط به این نکته توجه داشته باشید که قرار نیست یک ایبوک تبلیغاتی تولید کنید!

۳-با پادکست محتوای سایت تان را تکمیل کنید

پادکست

یکی از بهترین روش ها برای افزایش بازدید سایت استفاده از پادکست می باشد.امروزه استفاده از فایل صوتی و پادکست در تلگرام و سایت های اشتراک گذاری فایل صوتی بسیار افزایش پیدا کرده و همچنان روند رو به رشدی را دارد.پیشنهاد و تجربه شخصی من این است که مطالبی که در بلاگ تان منتشر میکنید را به پادکست تبدیل کنید و علاوه بر سایت تان در کانال تلگرام،سایت های اشتراک گذاری فایل صوتی مثل شنوتو قرار دهید.میتوانید در بین مطالب از پادکست همان مطلب استفاده کنید تا بازدیدکنندگانی که فرصت مطالعه مطلب ندارند آن را گوش دهند.با این روش میتوانید از تلگرام و سایت های اشتراک گذاری ترافیک قابل توجهی به سایت خود داشته باشید.

۴-آسمان خراش (skyscraper) بسازید

آسمان خراش

سعی کنید درمورد یک موضوع که چند کلیدواژه مهم را بهمراه دارد کامل تر از مطالب سایت های رقیب بنویسید طوری که اگر کاربر به سایت شما سر میزند و مطلب طولانی و کامل شمارا میخواند ا دیگر قصد مطالعه مطلب دیگری به سرش نزند. اصطلاحا به مطالب طولانی مطالب آسمان خراش(sky scraper) گفته می شود که تاثیر خوبی در افزایش بازدید سایت و سئو دارد.

۵-استفاده از دکمه های به اشتراک گذاری مطلب

با این وجود که در ایران کمتر مطالب به اشتراک گذاشته می شود اما استفاده از دکمه های انتشار در شبکه های اجتماعی خالی از لطف نیست سعی کنید حتما در بین دکمه ها از اشتراک گذاری در تلگرام هم استفاده کنید احتمالا در ایران بیشتر از بقیه استفاده می شود.

۶- CTR صفحات را افزایش دهید

افزایش نرخ کلیک

احتمالا مطالب و صفحات بسیاری در سایت شما هستند که ورودی خوبی از گوگل ندارند چون با کلیدواژه های مرتبط در آن مطلب در نتایج گوگل نیستند یکی از مهم ترین دلایل عدم استفاده از عناوین جذاب و مرتبط در متای عنوان می باشد قبل از اینکه کاربر با سایت شما آشنا شود کلیدواژه خود را در گوگل جستجو میکند و این برای کاربران و گوگل مهم است که عناوین شما جذاب باشد. در تصویر با سرچ “ریتارگتینگ چیست” مدیااد لینک ۱ گوگل میباشد و یکی از دلایل آن استفاده از متای جذاب است.

ریتارگتینگ چیست

۷-ویدئو مارکتینگ را جدی بگیرید!

ویدئو مارکتینگ

هرساله شاهد روند رو به رشدی در ویدئو مارکتینگ هستیم. در ایران این روند به سرعت در حال رشد است و مردم به ویدئو روی آورده اند سعی کنید ویدئوهای باکیفیت آموزشی تولید کنید سعی کنید در ویدئو  اشاره غیر مستقیم به خدمت و محصول یا برند خودتان کنید.ویدئوهارا در سایت های بزرگ اشتراک گذاری ویدئو در ایران و خارج از ایران (یوتیوب) قراردهید.اگر ویدئوها مشابه مطالب تان در سایت هستند در آن مطلب هم به طور مشخص قرار دهید.ویدئو مارکتینگ نکات ریز و قابل توجهی دارند که باید به آن ها توجه کنید یکی از مهم ترین نکات در ویدئو مارکتینگ استفاده از کال تو اکشن می باشد. سعی کنید آدرس سایت تان را در انتهای ویدئو یا به صورت ثابت در پایین ویدئو قرار دهید.

۸-پست مهمان بنویسید!

پست مهمان

اگر مهارت نوشتن دارید و در بلاگ خود نیز مطلب مینویسید سعی کنید ماهانه مطالبی برای دیگر سایت ها بنویسید که اصطلاحا به آن پست مهمان می‌گویندو در پست مهمان به سایت خود نیز لینک دهید حتما به این نکته اشاره داشته باشید که در پست مهمان نام و بیوگرافی شما درج شود.پست مهمان علاوه بر افزایش بازدید وبسایت به پرسونال برندینگ شما نیز کمک بسزایی میکند.

۹-از shop اینستاگرام استفاده کنید!

اینستاشاپ

اگر شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید حتما یک پیج اینستاگرام هم دارید پیشنهاد این است که از قابلیت جدید اینستاگرام یعنی ایجاد shop در پیج اینستاگرام استفاده کنید، محصولات خود را در اینستاگرام قرار دهید و با تگ کردن محصولات و پست کردن آن در اینستاگرام فالوئرهای خود را به سمت فروشگاه خود هدایت کنید.در این فایل صوتی به چگونگی راه اندازی اینستاشاپ اشاره شده است.

۱۰-با استوری اینستاگرام کاربران را به سایت خود هدایت کنید!

استوری اینستاگرام

اگر پیج اینستاگرام شما بیش از ۱۰k فالوئر دارد میتوانید در استوری های خود از لینک استفاده کنید و کاربران را به سایت خود برای دیدن محصولات یا خدمات تان دعوت کنید.حتی میتوانید در کمپین های مختلف خود به کمک استوری افزایش بازدید داشته باشید.

۱۱-بانس ریت یا نرخ پرش خود را بهبود دهید!

همانطور که میدانید بانس ریت بالا به سایت و سئو شما ضربه میزند و باید سعی کنید بانس ریت صفحات سایت تان را بهبود دهید. برای بهبود بانس ریت پیشنهاد میکنم مطلبی که آرزو احمدی در بلاگ مدیااد نوشته شده است را بخوانید

۱۱-با outbound marketing ترافیک و رتبه الکسای خود را افزایش دهید.

یکی از تکنیک های افزایش بازدید و ایجاد آگاهی از برند شما شروع کمپین های تبلیغات آنلاین است.با این روش میتوانید محصولات، مطالب و خدمات خود را در بزرگترین سایت های ایرانی باروش های تبلیغات آنلاین معرفی کنید و علاوه بر افزایش بازدید سایت و بهبود رتبه الکسای خود، افزایش فروش کسب و کارتان را نیز تقویت کنید.در تصویر زیر به یکی از نمونه بنرهای تبلیغات همسان در پلتفرم مدیااد اشاره شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *