سوالاتی که قبل از راه‌اندازی استارتاپ باید از خودتان بپرسید (بخش اول)

ممکن است شما هم به فکر راه‌اندازی کسب‌وکار خودتان افتاده باشید و حتی چند ایده‌ خوب هم از ذهن‌تان گذشته باشد، اما برخی موارد نگران کننده باعث این شده است که هرگز به سمت راه اندازی استارتاپ خودتان حرکت نکنید. در این مقاله چند سوال اساسی که حتما باید قبل از شروع کار به آنها فکر کنید را آورده‌ایم.

۱. چرا می‌خواهم یک استارتاپ راه‌اندازی کنم؟

اگر فقط به خاطر هیجان یا اینکه از کار خود متنفر هستید قصد شروع یک کسب‌وکار جدید را دارید باید کمی بیشتر فکر کنید چون این دلیل محکمی برای متقاعد کردن سرمایه‌گذاران نخواهد بود. باید یک برنامه مشخص و جواب مناسب برای این سوال داشته باشید.

۲. استارتاپ شما قصد حل کردن چه مشکلی را دارد؟

اگر بینش شما به این شکل است که با راه‌اندازی استارتاپ یک تیر در تاریکی می‌اندازید و ممکن است حسابی غوغا کند سخت در اشتباه هستید. باید کاملا بازار را بررسی کنید و پس از پیدا کردن مشکل و یا راه حلی که مشتریان به آن نیاز داشته باشند کار خود را شروع کنید.

۳. بازار هدف کسب‌ و کار شما چیست؟
نه یک محصول برای همه افراد کاربرد دارد و نه همه شرکت‌ها زمان و منابع لازم را برای دریافت همه خدمات و محصولات در اختیار دارند. بررسی و شناخت بازار هدفی که به محصول و خدمات شما نیاز دارد باعث می‌شود در تعیین استراتژی‌های بازاریابی و توسعه بازار سریع‌تر پیش بروید و این منجر به افزایش بازدهی سرمایه گذاری در بلندمدت می‌شود.

۴. برای شروع به چه مقدار بودجه نیاز دارید؟
هر شرکتی برای شروع و رشد به بودجه و پول نیاز دارد. مهم است که بررسی کنید نیاز اولیه شما چقدر است و سعی کنید کاملا بهینه و ضروری هزینه کنید. برای شروع می‌توانید از صندوق‌ها و افراد سرمایه‌گذار استفاده کنید. اما در ادامه در بلند مدت باید شرکت شما سودمند باشد و نمی‌توان مدام وابسته به منابع مالی خارج از شرکت باشید. استراتژی و بازار خود را بررسی کنید تا به سوددهی برسید.

۵. آیا از حمایت مالی و عاطفی خانواده و دوستان و افراد شخصی برخوردار هستید؟
همه‌ی ما تجربه روزهای خوب و بد را داریم. در کارآفرینی روزهای بد می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد و در این روز‌ها حمایت دوستان و خانواده از شما می‌تواند کمک کند تا شاد و خوشحال باشید و مشکلات را پشت سر بگذارید.

blogad.ir/questions-before-starting-startup-proces/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *