طرز تهیه بیسکوییت جو

طرز تهیه بیسکوییت جو

جو یکی از مواد غذایی بسیار پرخاصیت برای همه افراد با هر سن و سالی است. بنابراین استفاده از مواد غذایی که دارای جو هستند، می تواند نقش زیادی در حفظ و ارتقای سلامت افراد داشته باشد.

یکی از راه های استفاده از جو، مصرف شیرینی ها و بیسکوییت هایی است که به جای استفاده از آرد معمولی از آرد جو در تهیه آنها استفاده می شود. تهیه بیسکوییت جو بسیار ساده است و هر فردی می تواند به راحتی این بیسکوییت خوشمزه و مقوی را در منزل تهیه کند. همچنین مصرف بیسکوییت جو به همراه شیر، خامه یا کره یک صبحانه کامل و مقوی است.

البته بیسکوییت جو تازه و گرم، خوشمزه تر است و شما می توانید این بیسکوییت را از قبل آماده کرده و در فریزر نگهداری کنید و در مواقع مورد نظر توسط توستر گرم کرده و به شکل تازه و گرم استفاده نمایید.

در ادامه طرز تهیه بیسکوییت جو خانگی را آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه بیسکوییت جو خانگی

– آرد جو: یک و یک چهارم پیمانه
– آرد سفید: یک و یک چهارم پیمانه
– شکر: 2 قاشق چایخوری
– بیکینگ پودر: یک و یک دوم قاشق چایخوری
– جوش شیرین: یک دوم قاشق چایخوری
– نمک: 1 قاشق چایخوری
– باترمیلک: 1 پیمانه
– کره: 50 گرم

نحوه پخت بیسکوییت جو در خانه

مرحله 1: ابتدا فر را با دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و اجازه دهید تا خوب گرم شود. درون یک سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید یا آن را با کمی روغن چرب کنید.

مرحله 2: کره را درون ظرفی بر روی بخار آب جوش قرار دهید تا توسط حرارت غیر مستقیم ذوب شود.

مواد خشک شامل آرد جو، آرد سفید، نمک، شکر، جوش شیرین و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و چندین بار الک کنید.

باترمیلک را روی مواد خشک مخلوط شده ریخته و خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود. سپس کره را که از قبل ذوب کرده بودید، به خمیر اضافه کرده و به خوبی مخلوط نمایید.

مرحله 3: سطح صاف مناسبی انتخاب نمایید و بر روی آن آرد بپاشید. سپس خمیر آماده کرده در بر روی آن کاملا پهن نماید طوری که ضخامت خمیر در حدود 0.5 سانتیمتر باشد.

طرز تهیه بیسکوییت جو

به وسیله دهانه یک لیوان، خمیر را به شکل دایره های کوچک قالب بزنید و با یک چنگال بر روی هر خمیر چند سوراخ ایجاد نمایید.

خمیرهای قالب زده را با احتیاط و با رعایت فاصله مناسب درون سینی فر قرار دهید. سپس سینی فر را درون فری که از قبل گرم شده بود به مدت 15 دقیقه قرار دهید. پس از گذشت این زمان، بیسکوییت ها طلایی رنگ شده، آنها را از فر خارج کرده و به صورت گرم با مربا یا هر چاشنی مورد نظر دیگری میل مایید.

منبع : chaharfasl.net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *