۶ ایده برای تولید محتوای کسب‌و‌کار ها در اینستاگرام

۶ ایده برای تولید محتوای کسب‌و‌کار ها در اینستاگرام

به نظر می رسد کسب و کارهای خدمات محور در استفاده از قدرتمند ترین شبکه ها، مثل اینستاگرام، دردسر بیشتری داشته باشند چرا که در مورد محتوای پست های خود هیچ ایده ای ندارند.

شاید در وهله اول اینطور به نظرتان برسد که بیزینس های محصول محور به شیوه ای ساده تر می توانند در سکوهای نخستِ تصویری کار خود را تبلیغ کنند،‌ اما در پایان این مقاله خواهید دید که هیچ گونه مشکلی با ایجاد محتواهای هیجان انگیز برای تقویم محتوایی خود در بیزینس های خدمات محور نخواهید داشت.

۱. کاردانی خود را به رخ بکشید.

اغلب افراد تمایل دارند تا برندها و داستان هایی را دنبال کنند که به گونه ای ارزشمند باشند. بهترین راه برای فراهم کردن ارزشی که توصیه ای مفید در پس آن باشد چیست؟

برای اینکه خود را در زمینه ای خبره نشان دهید، نکته ها، ترفندها و میانبرهایی را با دیگران به اشتراک بگذارید. حتی اگر فکر می کنید چیزی که شما می دانید را دیگران نیز می دانند و آن چیز احتمالا درست هم نباشد. هیچگاه موردی را با این عنوان که «بسیار واضح» است کنار نگذارید چرا که همیشه این احتمال هست که همان موردِ به نظر واضح برای مشتریان کنونی و پرانرژیتان چندان هم واضح نباشد. شما، به خاطر سر و کار داشتن با حرفه مورد نظر، دانشی بیش از آن چه می پندارید در این زمینه دارید.

می توانید نکته های مورد نظر خود را به صورت لایه های تزئینی بر روی عکس هایی زیبا و یا اینفوگرافیک ها قرار دهید. همچنین می توانید یک ویدیوی ۱۵ ثانیه ای تهیه کرده و نکته را توضیح و یا اینکه نشان دهید. اگر احساس می کنید خلاق نیستید به سادگی یک عکس منتشرکنید و نکته مورد نظر را در قسمت کپشن بنویسید.

۲. با استفاده از داستان های افراد موفق الهام بخش باشید.

به عنوان مالک یک بیزینس، باید حداقل چندین داستان مربوط به افراد موفق در کار خود داشته باشید. داستان های مشتریان خود را بازگو کنید. این کار به سادگیِ یک توصیه نامه کتبی یا شفاهی است؛ می تواند یک مطالعه موردی کوچک باشد که در آن در مورد راهبردهای دستیابی به موفقیت صحبت می کنید.

نشر عکس های قبل و بعد نیز راهبرد بهتری است. مربی های ورزش و سلامتی، درماتولوژیست ها، آرایشگران، تکنسین های ناخن و خیاطان، همه و همه، می توانند عکس هایی پست کنند که گویاتر از هر گونه متنی بیانگر هنر آنها باشند. البته واضح است که اول از همه به اجازه مشتری نیاز دارید.

۳. با نقل قول ها الهام بخشی کنید.

نقل قول افراد معروف می تواند بهترین و جذاب ترین نوع محتوا باشد. تمام اخبار ما مملو هستند از نقل قول هایی از این و آن که جذاب هم به نظر می رسند. منظور این نیست که مشتریان خود را در سیلی از نقل قول های فیلسوفانه غرق کنید اما هر از چندگاهی از مزیت این نقل قول ها استفاده کنید.

برای اینکه بتوانید بصورت منظم پست هایتان را ارسال کنید میتوانید از سرویس ارسال زماندار و مدیریت پیج اینستاگرام در رونگار پست ها را بصورت مرتب روزانه یا هفنگی ارسال کنید.

۴. کاری کنید لبخند بزنند.

همیشه می توان با یک عکس زیبا یا یک لطیفه روز یک نفر را بهتر کرد. اول مطمئن باشید که لطیفه ای که در صدد انتشارش هستید متعادل باشد و شما را به دردسر نیندازد. همچنین شوخی مورد نظر شما باید به گونه ای باشد که افراد خارج از صنعت شما نیز بتوانند آن را درک کنند. به این فکر کنید که چه چیزی به بیشتر مردم مربوط می شود. آیا در مورد دوشنبه ی بعد از تعطیلات و دل کندن از رختخواب گرم و نرم است یا جمعه هنگام ترک محل کار؟ همه ما تم هایی تکراری در زندگیمان داریم.

۵. پرده را بالا ببرید.

همانطور که یک بیزینس محصول محور می تواند جلسه طراحی یا خط تولید خود را به معرض نمایش بگذارد، شما نیز می توانید فرایند پنهان بیزینس خود را نشان دهید. زمانی که یک مشتری جدید را می پذیرید چه می کنید؟ چه سوالاتی از آنها می پرسید؟ قبل از شروع کار چه تحقیقاتی باید انجام گیرد؟

در صورتی که عکس های قبل و بعد دارید، می توانید این عکس ها و یک ویدیوی کوتاه از مراحل میانی این دو را به یکدیگر پیوند بزنید و به مشتری خود این امکان را بدهید تا آغاز و پایان کار را مشاهده کند. این کار همچنین یک فرصت مناسب برای متمایز کردن کار خود از رقبا و روشی برای نمایش برتری فرایند های کاریتان نسبت به استانداردهای صنعتی است.

۶. برای مشکلاتشان راه حل هایی داشته باشید.

افراد اغلب برای دیدن محتویات الهام بخش به رسانه های اجتماعی سر می زنند. در مورد برند خود اینگونه فکر کنید: این برند نه تنها فهرستی از خدماتی است که انجام می شوند، ‌بلکه سبکی از زندگی است که در اختیار مشتریان قرار می گیرد. آیا آنها از آزادی مالی بهتری برخوردار می شوند؟ سلامتی بهتری خواهند داشت؟ می توانند وقت بیشتری با خانواده خود بگذرانند؟ اعتماد به نفس بیشتری خواهند داشت؟ تمام اینها پیغام های الهام بخش مناسبی هستند که شما می توانید به وسیله عکس منتقل کنید.

اگر چه بیزینس شما محصول ملموسی ندارد، اما نتایج محسوسی به دست می دهد. این بیزینس مشکلاتی را حل می کند که مشتریانتان با آنها دست و پنجه نرم می کنند. کافیست کمی خلاق باشید؛ خواهید دید که راه های زیادی برای رونق دادن بیزینس خود خواهید داشت.

منبع : http://blogad.ir/six-idea-for-businesses-instagram/

یک دیدگاه در “۶ ایده برای تولید محتوای کسب‌و‌کار ها در اینستاگرام”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *