۸ نکته در مورد بازاریابی موثر در اینستاگرام

, ۸ نکته در مورد بازاریابی موثر در اینستاگرام

اگر تا به حال به فکر ایجاد پیج اینستاگرام برای کسب وکار خود نبوده اید، بهتر است سریعا دست به کار شوید. اگر فروشگاه دارید و اگر میخواهید مردم محصولات بهتر برند شما را بشناسند، باید تبلیغ در اینستاگرام را شروع کنید.
شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام به قدری محبوب هستند که نمیتوانید از اهمیت آنها در تبلیغات، چشم بپوشید. این روزها اینستاگرام به بخش مهمی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است. در نتیجه، برای بسیاری از کسبوکارها، داشتن یک پیج موفق اینستاگرام و تبلیغ در اینستاگرام، ضروری است.
برای اینکه در این شبکه اجتماعی پرطرفدار، پیج خوب و پرمخاطبی داشته باشید، این نکات را در نظر بگیرید:

مخاطبان خود را بشناسید
فرقی نمیکند که در حال فروش چه نوع محصول یا خدماتی باشید، باید زیباترین و جذابترین محتوای دنیا را برای مخاطبان خود تهیه کنید. باید توجه خریداران احتمالی را جلب کنید. برای اینکه بتوانید محتوایی جذاب و مورد پسند تهیه کنید، باید مخاطبان خود را به خوبی بشناسید.
باید بدانید که مخاطبان شما از چه محتوایی در سوشال مدیا هیجان زده میشوند، دنبال چه مباحثی میگردند؟
چطور باید این اطلاعات را کسب کنید؟
اینستاگرام ابزاری به نام Insights دارد که در پروفایلهای تجاری فعال میشود. با کمک این ابزار میتوانید اطلاعات خوبی درمورد مخاطبان خود پیدا کنید. مثلا اینکه هر محتوا چند بار دیده شده، چند نفر به پستهای شما دسترسی پیدا کرده اند، چند نفر پستهای شما را ذخیره کرده اند و اطلاعاتی از این قبیل.

با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید
دائما دنبال فروختن محصولات خود نباشید.تیم دیجیتال مارکتینگ باید رابطه ای صمیمانه با مخاطبان برقرار کنید. اگر دائم به فکر تبلیغ کردن باشید، آنها را دلزده میکنید. گاهی محتوای متفاوت و خلاقانه برایشان تهیه کنید و از آنها بخواهید که در بحث‌ها شرکت کنند. اجازه دهید که آنها احساس کنند به جای یک برند، با یک فرد در ارتباط هستند.

از هشتگهای مرتبط استفاده کنید
هشتگ ابزاری است که با کمک آن میتوانید پستها و ویدیوها را مرتب و سازماندهی کنید و محتوا را راحت تر پیدا کنید. برای اینکه مردم بتوانند محصولات و خدمات شما را به راحتی پیدا کنند، باید از هشتگهای مناسب استفاده کنید. در استفاده از هشتگ افراط نکنید و هرکز هشتگ غیرمرتبط در پستهای خود نزنید.
حتی میتوانید هشتگهای اختصاصی خود را داشته باشید. از طریق هشتگهای اختصاصی میتوانید از مخاطبان خود دعوت کنید که در تهیه محتوا برای شما، مشارکت کنند و به پستهای متنوع شما دسترسی راحت‌تری داشته باشند.

زمان مناسب برای پست گذاشتن را پیدا کنید
با توجه به نوع مخاطبان خود، باید زمان مناسب برای پست گذاشتن را پیدا کنید. طبق نتایج بعضی از نظرسنجی‌ها، بهترین زمان صبح است. ولی توجه کنید که بهترین ساعت برای پست گذاشتن، به مخاطبان شما و به زمینه ۹ تا ۷برای پست گذاشتن از ساعت فعالیتتان بستگی دارد.

یک پیچ زیبا داشته باشید
اینستاگرام یک پلتفرم مبتنی بر تصویر و المانهای بصری است. بنابراین، محتوایی که تولید میکنید باید از نظر بصری بسیار جذاب باشد. برای اینکه پیجی زیبا و مخاطب پسند داشته باشید، میتوانید تم خاصی را در تمام پستهای خود دنبال کنید. داشتن تم خاص و شکیل برای پیج اینستاگرام، یکی از نشانه‌های حرفهای بودن شما و اهمیت دادن به مخاطب است.

دعوت به عمل Call to action
با کمک محتوای دعوت به عمل، از مخاطبان خود میخواهید که کاری انجام دهند. مثلا اگر میخواهید متنی را دانلود کنند یا به سایت شما مراجعه کنند، این کار را مستقیما از مخاطبان درخواست کنید. البته این کار در اینستاگرام سخت است چون فقط در بیوی پیج میتوانید لینک قرار دهید. ولی دعوت به عمل فقط به مشاهده سایت محدود نمیشود. میتوانید از آنها بخواهید که پستها را لایک کنند یا کامنت بگذارند. مثلا جملهای در مورد برند شما بگویند یا دوستان خود را به یک چالش در پیج شما دعوت کنند.

از استوری استفاده کنید
استوری، همواره جلوی چشم مخاطبان بالای همه فیدها به نمایش درمیآید و فرصتی عالی برای این است که چند وقت یک بار اعلام حضور کنید.

با اینفلوئنسرها همکاری کنید
اینفلوئنسرها نقش موثری در تصمیم گیریهای مخاطبان خود دارند. همکاری با آنها، شما را به طیف وسیعی از مخاطبان جدید متصل میکند که بسیاری از آنها میتوانند مشتریان احتمالی شما باشند.

blogad.in

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *