CTR چیست و کاربرد آن در شبکه تبلیغات

CTR چیست و کاربرد آن در شبکه تبلیغات

امروز و در راستای سلسله مقالات شبکه تبلیغات کلیکی ، بیشتر میخواهیم به معقوله و موضوع مهم CTR بپردازیم .

CTR چیست ؟

واژه ی ( سی تی آر CTR ) از گذشته دور وقتی تبلیغات به صورت آنلاین به نمایش در آمدند ، چه تبلیغات بنری ، چه متنی و .. به وجود آمد . البته با توجه به الگوریتم های جدید گوگل در بحث سئو این موضوع طی چند سال گذشته نمود بیشتری پیدا کرده و اکثر تبلیغات دهندگان چه در شبکه تبلیغات کلیکی و چه در هر سایت اینترنتی دقت بیشتری بر روی این موضوع دارند و با حساسیت بالاتری به آن توجه می کنند . CTR به نوعی برای ارزیابی و ارزش گذاری کلیک کاربر بر روی تبلیغات در شبکه تبلیغات می باشد و علت دقت بالای تبلیغ دهندگان بروی CTR بررسی دقیق از واکنش کاربر نسبت به بنر تبلیغاتی ، تبلیغ متنی ، جایگاه بنر و … می باشد .

CTR چیست و کاربرد آن در شبکه تبلیغات
CTR چیست و کاربرد آن در شبکه تبلیغات

هدف اصلی CTR در شبکه تبلیغات کلیکی

هدف اصلی از CTR ، انتخاب دقیق کاربر برای رسیدن به هدف و محصول مورد نظر است ، چراکه هرچه شما در تبلیغ خود هدفمند تر عمل کنید به تبع آن میزان CTR  شما افزایش پیدا خواهد کرد . CTR  از طریق از اعداد به شما نمایش می دهد که کاربر به صورت ناخواسته و بی هدف وارد سایت شما شده یا خیر برای رسیدن به هدف خود به به گشت و گذار در سایت شما پرداخته و محصول مورد نظر رو انتخاب کرده است . در مطلب قبلی درباره تبلیغات کلیکی چیست صحبت کردیم ، در تبلیغات کلیکی وقتی شما برای اولین بار یک طراحی بنر تبلیغاتی را به نمایش در می آورید طبیعی است که میزان CTR بالا و مناسب باشد . اما به مرور با توجه نداشتن تازگی بنر برای کاربر و … این میزان کاهش پیدا میکند . و در حالت عادی عدد اولیه و مناسب حدود 4 و 5 درصد به نسبت تا 1 الی 2 کاهش می یابد . اگر بازاریابان در تلاش هستند تا دریافت میزان CTR در شبکه تبلیغات و افزایش عدد فوق تغییر شکل دهند و کاربر را به یک چالش جذاب دعوت کنند تا بتواند با ایده های جدید کاربر را به هدف خود نزدیک تر کنند تا با گردش بیشتر کاربر در صفحات داخلی سایت میزان  CTR را به عددی مطلوب برسانند .

نحوه محاسبه CTR در شبکه تبلیغات کلیکی > تعداد مشاهده کاربر تقسیم بر تعداد کلیک .

 CTR در ایمیل : 

CTR در ایمیل همانند شبکه تبلیغات کلیکی حساب میشود ، به طوری که پس از ارسال ایمیل مارکتینگ و بازاریابی از طریق ایمیل ( بزودی مقاله ای مرتبط نوشته خواهد شد .) کاربر پس از دریافت ایمیل ، هرچه بر تعداد بیشتری از لینک های شما در ایمیل کلیک کند و وارد صفحات داخلی شما شود ، مقدار CTR  افزایبش پیدا میکند .

اختصاصی اد فوکوس

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *