از بازاریابی ایمیلی که حرف می زنیم از چه حرف می زنیم؟

از بازاریابی ایمیلی که حرف می زنیم از چه حرف می زنیم؟

اگر مطالب قبلی را دنبال کرده باشید، حتما آماده ارسال ایمیل هستید و می خواهید اولین خبرنامه ی حرفه ای خود را برای کاربران و خریداران خود ارسال نمایید. اما این تازه شروع ماجراست. درواقع مهمترین بخش ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی ارسال ایمیل نیست، بلکه بازشدن و خوانده شدن آن توسط کاربران و مخاطبان است. فکر می کنید که چه المان هایی در مارکتینگ موفق ایمیل ها مداخله دارند؟ با ادنگاه همراه باشید تا رازهای اصلی را برای شما برملا کنیم.

حتما یکی از پنل های جامعی را که در مقاله ی قبلی معرفی کردیم انتخاب کردید و آماده اید تا ایمیل ها را ارسال کنید. اما پیش از ارسال می بایست از دو مشکل اساسی بازاریاب هایی که قصد ایمیل مارکتینگ دارند مطلع شوید:

مشکل شماره یک: سقوط ایمیل ها به چاه اسپم! شاید این اصطلاح کمی هالیوودی به نظر برسد، اما در عمل چنین اتفاقی می افتد. ایمیل های شما به چاه (تاحدودی) گریزناپذیر اسپم سقوط می کنند. پوشه ای که بیشتر به فراموش خانه شباهت دارد. پس یکی از مهمترین اقدامات شما پیش از ارسال ایمیل ها این است که مطمئن شوید سرنوشت خبرنامه هایی که می فرستید تا این اندازه شوم و ناراحت کننده نباشد.

مشکل شماره ۲: خوانده نشدن ایمیل ها! اگرچه خوانده نشدن ایمیل ها به اندازه مشکل شماره ۱ بزرگ و ناامید کننده نیست، اما فراموش نکنید که ۸۶ درصد کاربران، انباشت ایمیل خود را بصورت یکجا از اینباکس ها خالی می کنند. یعنی اگر ایمیل شما برای بیشتر از سه یا چهار روز بصورت ناخوانده در صندوق دریافت باقی بماند، حتما توسط کاربر پاک خواهد شد و شانس کمی برای باز شدن و خوانده شدن خواهد داشت.

پس حالا با دو فاکتور مهم مواجهیم. دو فاکتور که باید در اصلاح خبرنامه ها به آن دقت کنیم. فاکتور اول در نظر گرفتن شرایطی است که تا حد امکان خبرنامه های کمی به صندوق اسپم راه پیدا کنند و ضریب خطای آن کمتر از ۳۰ درصد باشد. فاکتور دوم طراحی خبرنامه ها و نوشتن محتوا به شکلی است که توسط کاربران خوانده شود و ضریب ایمیل بازنشده و یا خوانده نشده کمتر از ۲۰ درصد باشد. در نظر گرفتن این دو موضوع در کنارهم نشان می دهد که در بدترین حالت ۶۰ درصد ایمیل های شما خوانده خواهد شد که آمار شگفت آوری است. ولی رسیدن به این عدد شگفت آور به این سادگی هم نیست.

فرار از فیلترهای اسپم

در ادامه نکاتی را گوش زد می کنیم که جلوی هدایت ایمیل ها به پوشه اسپم را خواهد گرفت:

۱- لیست مخاطبان خود را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که آدرس ایمیل همه ی آنها را بصورت ارگانیک دریافت کرده اید.

۲- ایمیل ها را با چه IP آدرسی ارسال می کنید؟ این موضوع اهمیت زیادی دارد و باید از سابقه ی آی پی آدرس خود مطلع باشید. فراموش نکنید که اگر کسی پیش از شما با استفاده از همین IP آدرس مشغول ارسال اسپم بوده باشد، خبرنامه های شما نیز به عنوان هرزنامه شناسایی می شوند و از پوشه اسپم سردرخواهند آورد.

۳- در بخش گیرنده ایمیل،‌ حتما از تگ های جداکننده استفاده کنید و آدرس ها را بصورت فله ای وارد نکنید.

۴- به کاربران خود نشان دهید که چطور ایمیل آدرس شما را از فهرست اسپم خارج کنند و یا شما را به لیست مخاطبان اضافه نمایند. خود را به پررویی بزنید و بصورت مستقیم از آنها بخواهید.

۵- از کلمات درصد،‌ تخفیف و فروش، کمتر استفاده کنید. این کلمات به شدت زیر رادار سرویس دهنده ها قرار دارند.

۶- به هیچ عنوان مخاطبان خود را فریب ندهید. فریب دادن مخاطبان باعث می شود تا خودشان شما را به فهرست اسپم اضافه کنند

۷- محل لغو اشتراک خبرنامه را در جای صحیح قراردهید. بهتر است کدهای ارسال مرتب باشند و خبرنامه یا ایمیل شما ظاهر زیبا و منظمی داشته باشد.

یکی از مهمترین نکاتی که می بایست به آن توجه کنید، استفاده از سرویس مطمئن برای ارسال ایمیل هاست. اگر از یک سرویس دهنده ی خوش سابقه استفاده کنید، احتمال ورود ایمیل شما به پوشه اسپم بسیار کم خواهد بود.

اگر تمامی موارد بالا را بادقت رعایت کرده باشید، ایمیل شما به احتمال زیاد در صندوق دریافت خواهد نشست و مخاطب شما آماده خواندن آن خواهد بود. اما این تنها نصف ماجراست. بخش نهایی، یعنی کار روی عنوان ایمیل و محتوایی که برای آن می نویسید قسمت مهم دیگری است که در ادامه خواهید خواند. آکادمی را دنبال کنید تا مهمترین نکات بازاریابی ایمیلی را با شما به اشتراک بگذاریم.

www.adnegah.net/blog/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *