ترفندهایی برای افزایش مشارکت مخاطبان در اینستاگرام

, ترفندهایی برای افزایش مشارکت مخاطبان در اینستاگرام

اینستاگرام در حال حاضر، محبوبترین شبکه اجتماعی است. صاحبان کسب وکارها میتوانند از این فرصت استفاده کنند و از این پلتفرم پرطرفدار برای تبلیغ محصولات و کسب وکار خود استفاده کنند. اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد. بنابراین فرصتی عالی برای معرفی کسب وکار شما است.

مشارکت مخاطبان engagement، یکی از مهمترین فاکتورهای نشاندهنده موفقیت یک پیج است.

مشارکت مخاطبان به چه معنا است؟
مشارکت مخاطبان، شامل هر نوع تعاملی است که آنها میتوانند با پیج شما داشته باشند. مثلا لایک کردن، به اشتراک گذاشتن و کامنت گذاشتن، از مهمترین فاکتورهای مشارکت مخاطبان است که آمار و اطلاعات مربوط به آن را از طریق خود اینستاگرام میتوانید پیگیری کنید.
اما همیشه جذب مشارکت مخاطبان، کار ساده‌ای نیست. بسیاری از کاربران، به سختی پستها را لایک می‌کنند و به ندرت کامنت میگذارند. پستهای شما هر چه بیشتر لایک و کامنت داشته باشد، بیشتر دیده می‌شود.
در این فضای شلوغ و پرمخاطب، با وجود پیجهای رنگارنگ، چطور میتوانیم توجه مخاطبان را جلب کنیم و آنها را به مشارکت وادار کنیم؟ برای اینکه پستهای ما بیشتر دیده شود، چه روشی را باید پی بگیریم؟

مرتب پست بگذارید ولی افراط نکنید
باید به مخاطبان خود نشان دهید که فعال هستید و به آنها اهمیت میدهید. باید به طور مرتب و روی برنامهریزی خاصی که دارید، پست بگذارید و پیج را آپدیت کنید تا مشارکت مخاطبان را از دست ندهید.

برندی متمایز بسازید
در فضای اینستاگرام باید به یک برند تبدیل شوید. برای اینکه برندی به یادماندنی باشید باید این سه اصل را در تهیه پست و مدیریت پیج خود دنبال کنید: شفافیت، خلاقیت و ثبات.

فرمتهای ویدیویی را امتحان کنید
ویدیوها روزبهروز محبوبتر میشوند. باید در پیج خود از ویدیو استفاده کنید. میتوانید بنرهای ویدیویی تهیه کنید یا حتی زنده و مستقیم با مخاطبان خود در تماس باشید و برای آنها در مورد محصولات و خدماتتان توضیح دهید.

از ابزارهای اینستاگرام استفاده کنید
میتوانید مخاطبان و Insights از ابزارها و فرصتهایی که اینستاگرام در اختیارتان میگذارد استفاده کنید. مثلا با کمک ابزار نحوهی تعاملشان را با پیج خود بهتر بشناسید. یا با کمک استوریها، میتوانید ارتباطی صمیمانه‌تر با آنها برقرار کنید.

از تصاویر متحرک استفاده کنید
پستهای خود را به تصاویر عادی و بنرهای معمولی محدود نکنید. فرمتهای مختلف محتوا را در نظر بگیرید. گاهی از بنرها و تصاویر متحرک استفاده کنید. در تهیه آنها خلاقیت به خرج دهید.

, ترفندهایی برای افزایش مشارکت مخاطبان در اینستاگرام
افزایش تعامل در اینستاگرام

هشتگ مناسب انتخاب کنید
انتخاب هشتگ مناسب، تاثیر قابل توجهی در پیدا کردن مخاطبان جدید دارد. برای هر پستی که می‌گذارید، هشتگهای و کپشن مناسب و پرطرفدار را پیدا کنید. در انتخاب هشتگها به دو نکته توجه کنید. یکی اینکه در استفاده از آنها افراط نکنید، دوم اینکه هشتگ نامناسب و نامربوط نزنید.

مسابقات اینستاگرامی ترتیب دهید
فکر بدی نیست که برای جلب مشارکت مخاطبان، برای آنها مسابقات مختلفی طراحی کنید. برای اینکه برای شرکت در مسابقه اشتیاق کافی داشته باشند، جوایز قابل توجهی در نظر بگیرید یا اینکه اسپانسر بگیرید. جوایز را میتوانید از محصولات خود انتخاب کنید. به این ترتیب، با یک تیر دو نشان زده‌اید؛ هم جایزه می‌دهید هم محصول خود را معرفی میکنید.

پیج اینستاگرام را در سایر شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید
اگر غیر از اینستاگرام در شبکه‌های اجتماعی دیگر هم فعالیت دارید، پیج خود را آنجا تبلیغ کنید تا مخاطبان جدیدی پیدا کنید.

از ایموجیها به درستی استفاده کنید
با استفاده از ایموجی‌ها میتوانید صمیمیت خود را به مخاطبان نشان دهید. ولی در استفاده از آنها احتیاط کنید. افراط نکنید و همواره احترام مخاطب را حفظ کنید.

محتواهای پرطرفدار خود را شناسایی کنید
پستهای پیج را به دقت بررسی کنید. ببینید که کدام پست از همه موفقتر بوده و لایک و کامنت بیشتری گرفته است. سعی کنید از این دست محتواها بیشتر تولید کنید. باید با بررسی محتواهای قبلی، سلیقه مخاطب را کشف کنید. منبع

falcon.io
blogad.in

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *