مقایسه تبلیغات بنری و گوگل ادوردز: آیا واقعا تبلیغات ادوردز بهتر است؟

مقایسه تبلیغات بنری و گوگل ادوردز: آیا واقعا تبلیغات ادوردز بهتر است؟

آیا واقعا تبلیغات گوگل ادوردز بهتر است؟‌ این سوآلی است که بسیاری از مشتریان ادنگاه از کارشناسان خود می پرسند. در واقع تعداد زیادی از مراجعه کنندگان، از مشاوران خود می خواهند که به آنها پاسخ قطعی و دقیقی در خصوص امتیازات تبلیغات گوگل ادوردز در برابر تبلیغات بنری بدهند. موضوعی که معمولا کارشناسان را وادار می کند تا تمامی تفاوت ها را برشمارند و به نقاط قوت و ضعف هرکدام اشاره کنند.

در این مطلب قصد داریم تا بصورت کلی به این پرسش پاسخ دهیم و در مطالب بعدی بصورت جزیی تر به تفاوت های نتایج کمپین های تبلیغاتی اشاره کنیم. پس با ادنگاه همراه باشید.

چرا تبلیغات گوگل ادوردز این اندازه برای مشتریان مهم است؟
شاید یکی از دلایلی که باعث می شود مشتریان علاقه ی شدیدی به تبلیغات ادوردز داشته باشند، نام ناشر این تبلیغات است. گوگل به عنوان پر ترافیک ترین نمایش دهنده تبلیغات دنیا، اسم وسوسه کننده ای برای برند سازی، دیده شدن و حتی فروش محصولات و خدمات است. زمانی که مشتریان تبلیغات بنری را انتخاب می کنند، نمایش محتوای خود را در وب سایت هایی شروع می کنند که به لحاظ رتبه با گوگل قابل مقایسه نیستند. اعدادی مثل رتبه زیر ۱۰۰، یا رتبه زیر ۱۰۰۰ الکسا آماری نیستند که بتوانند با وب سایت اول دنیا رقابت کنند.

ولی چرا تبلیغات گوگل ادوردز تا این اندازه برای مشتریان مهم می شود؟‌‌ آیا رتبه گوگل و یا اسم آن تنها دلایلی هستند که باعث می شود مشتریان نسبت به این شیوه تبلیغات اینترنتی کنجکاو شوند؟ پاسخ یک خیر بزرگ است.

شاید مهمترین دلیل، تمایل شدید مشتریان تبلیغات اینترنتی و آگهی دهندگان به افزایش آنی فروش باشد. بیشتر مشاوران ادوردز به مشتریان خود وعده فروش سریع محصولات و خدماتی را می دهند که در ادوردز تبلیغ می کنند. موضوعی که تا حدودی می توان آن را درست تلقی کرد. اما آیا واقعا این مسئله حقیقت دارد؟ آیا واقعا آگهی دهندگان ادروزد مشتریان زیادی دارند که دائما از آنها خرید می کنند؟ بازهم خیر! این یک برداشت غلط است.

به عنوان یک مشاور ادوردز مشتریان زیادی را می شناسم که طی یک سال اخیر محصولات و خدمات خود را از طریق ادروزد به فروش رسانده اند. اما ادوردز برای آنها یک راه حل قطعی بوده، نه یکی از شیوه های قابل انتخاب. در واقع گزینه تبلیغات بنری برای آنها نوعی هزینه بی مورد تلقی می شده است. مشابه این مورد، می توان مثال هایی زد که تبلیغات پاپ آپ، نه تنها از تبلیغات بنری، بلکه حتی از تبلیغات گوگل ادوردز نیز بهتر بوده است.

تبلیغات بنری، یک تیر و دو نشان
برند سازی و فروش دو نتیجه ی قطعی تبلیغات بنری به شمار می روند. این موضوعی است که بصورت قطع نمی توان در خصوص تبلیغات ادوردز بیان کرد. بخش زیادی از کسانی که تبلیغات بنری را به عنوان یک راه حل تبلیغات اینترنتی انتخاب می کنند، کسانی هستند که تا حد امکان اتکای خود را به وب سایت از دست داده اند.

  • نباید فراموش کرد که تبلیغات ادوردز به شدت به وب سایت وابسته است و اگر قصد دارید تا محصولات خود را از این طریق به فروش برسانید، وب سایت شما و کیفیت سئو و کلمات کلیدی، نقش زیادی در هزینه های شما دارد. اما وقتی از تبلیغات بنری حرف می زنیم،‌ سایت شما در برابر محتوایی که نمایش می دهید ارزش کمتری خواهد داشت. در واقع شما می توانید کاربران را مستقیم به صفحه خرید ارسال کنید،‌ یا یک مقاله به آنها نمایش دهید و یا حتی آنها را به دیدن یک فیلم دعوت کنید.
  • برتری های غیر قابل چشم پوشی
    همانطور که ادوردز نمایش تبلیغات در پر مخاطب ترین سایت دنیا را به شما پیشنهاد می کند، تبلیغات بنری نمایش دائمی در سایت هایی را ارائه می کند که کاربران به عنوان یک صفحه میزبان به آنها وارد می شوند. شاید اگر سرویس های ادوردز بصورت کامل و بدور از تحریم ها در اختیار ما بود، به سادگی از امتیازات فراوان آنها نسبت به تبلیغات بنری صحبت می کردیم، اما تحریم ها در اولین گام،‌ نه تنها به لحاظ مالی مشتریان را در تنگنا قرار می دهند و هزینه های ارزی به آنها تحمیل می کنند، بلکه بسیاری از سرویس ها را بصورت ناقص در اختیار آنها می گذارند. مسئله ای که در نبود تحریم کفه را به شدت به سمت تبلیغات ادوردز سنگین می کرد.

نتیجه گیری
همانطور که در ابتدای مقاله قول داده بودم، نتیجه گیری نهایی را به زمانی موکول می کنیم که این مطلب را در قالب یک مقایسه در جزیی ترین بخش ها خدمت شما تقدیم نماییم. اما برای خالی نبود این مقاله از یک نتیجه مشخص، باید بگویم که بخش زیادی از روند انتخاب یک شیوه تبلیغات اینترنتی، به نیازها، کاستی ها و خواسته ها برمی گردد. اگر تمایل دارید که محصول خود را در کسر کوتاهی به فروش برسانید و وب سایت قدرتمندی دارید که سئوی مناسبی روی کلید واژه های اساسی شما دارد، ادوردز انتخاب برجسته ای است که به شما در فروش محصولات و خدماتی که ارائه می کنید کمک می کند.

اما اگر قصد برندسازی دارید، وب سایت شما آماده نیست و یا تازه کار خود را آغاز کرده اید، تبلیغات بنری یک راه حل دقیق و مناسب است. اگر بودجه شما محدود است و هزینه های ارزی تبلیغات ادوردز شما را نگران کرده، می توانید از تبلیغات بنری سود ببرید.

adnegah.net/blog

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *