چطور یک پلن مارکتینگ تنظیم کنیم؟

یکی از کارهایی که امروزه اغلب شرکت‌ها، به منظور ایجاد نظم بیشتر و به روز نگاه داشتن اطلاعات و تبلیغات در حوزه مورد نظر اعم از ارائه کالا و خدمات از آن استفاده می کنند، مارکتینگ پلن یا همان برنامه بازاریابی است. به همین دلیل نوشتن یک برنامه بازاریابی خوب می تواند تاثیر فراوانی را در فروش و معرفی خدمات مربوطه باشد و ضعف برنامه مارکتینگ هم می تواند در شکست شما تاثیر فراوانی داشته باشد. در این مقاله سعی دارم تا شما را با نکات مهم و تاثیرگذار در طراحی یک برنامه بازاریابی آشنا نمایم.

نکات مهم در طراحی مارکتینگ پلن یا همان برنامه بازاریابی
تعیین هدف
در قدم اول برای آنکه بتوانید یک برنامه کامل با در نظر گرفتن آینده کاری برای خود داشته باشید باید جایگاه الان خود و هدف نهایی را برای خود ترسیم کنید.

تعیین مشتریان
یکی از اصلی‌ترین نکات در طرح یک برنامه بازاریابی تعیین مشتریان است، یعنی شما باید مشتریان خود را به صورت دقیق اعم تعیین سن، جنسیت و غیره مشخص نمایید وعلایق، نیازها و موارد مشابه دیگر را باید درنظرداشته باشید .

تعیین قیمت و جایگاه
شما برای تنظیم یک برنامه بازاریابی موفق، باید ارزش محصول و خدمات مورد نیاز خود را مشخص نمایید یعنی باید گران بودن و یا ارزان بودن قیمت خدمات و مصولات مورد ارائه خود را بررسی وتعیین نمایید.

تعیین سیستم توزیع و پخش
یکی از نکات اصلی و مواردی که حتما قبل از شروع بازاریابی و در زمان طراحی برنامه بازاریابی باید برای خود مشخص کنید، تعیین سیستم فروش است. شما باید برای خود مشخص نمایید که آیا میخواهید خدمت و یا محصول خود را به صورت سنتی وارد بازار نمایید یا میخواهید از ظرفیت‌های آنلاین و اینترنتی استفاده نمایید.

بررسی و قراردادن پیشنهادات هیجان انگیز برای مشتریان
شما باید در طراحی برنامه فروش خود تمایز و پیشنهاد وسوسه برانگیزی را به مشتریان خود ارائه کنید تا آنها ترغیب به خرید از شما و یا استفاده از خدمات شما بشوند.

بررسی تمام موارد لازم برای سود وفروش بهتر
شما به عنوان یک تولید کننده و یا کسی که قرار است خدمات خود را به مردم ارائه کند باید در طرح برنامه بازریابی خود باید تمام راه های فروش از قبیل صفحات مجازی، تراکت، بروشور، مجلات تبلیغاتی و موارد مشابه دیگر را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید در بازه زمانی معین، حداکثر سود مورد نیاز خود را بدست آورید.

بررسی راه‌های تبلیغات
یکی از اصلی ترین و کلیدی ترین نکات در طرح برنامه بازاریابی بررسی کانال‌های تبلیغاتی مفید برای بیزینس شما است، یعنی شما باید تمام راه های تبلیغاتی مانند رسانه‌ها، صفحات مجازی، بنر سایت های پر بازدید، تبلیغات کلیکی و موارد مشابه دیگر را بررسی نمایید و با در نظر گرفتن برنامه زمانی روش اجرایی خود را مشخص کنید.

طرح و پلن مارکتینگ
طرح و پلن مارکتینگ

شما در طرح یک برنامه بازاریابی باید به صورت دقیق طرحی را برای تبدیل مشتریانی که تا کنون خرید نکرده اند به مشتریانی که به محصولات وخدمات شما وفادار خواهند شد ترسیم نمایید.

وفادارسازی تنها به مشتریان خلاصه نمی‌شود تمامی اعضای تیم با مشارکت در امور میتوانند روند کار شرکت را بهبود ببخشند و حتی منتور تیم و مشاور دیجیتال مارکتینگ شما با دریافت سهام هرچند اندک میتواند به پروژه و تیم شما نگاه و دلسوزی بیشتری داشته باشد.

لازم به ذکر است داشتن تقویم مالی و محتوا در کنار تقویم تبلیغات و مارکتینگ امری ضروری می‌باشد.
blogad.in

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *