بر اساس آمار سازمان بین المللی تبلیغات (IAB)، در سال ۲۰۰۰ میلادی، تبلیغات از طریق بنر ۴۷٪ کل تبلیغات آنلاین را تشکیل داده است. به ویژه اگر توجه کنیم که رقم کل تبلیغات در اینترنت در این سال ۲/۸ میلیارد دلار بوده، بیشتر به اهمیت این نوع تبلیغات پی میبریم. بنابراین تبلیغات از طریق بنر می تواند و می بایست بخشی از استراتژی تبلیغاتی شما باشد.تبلیغات بنری نقش بهسزایی در افزایش قابلیتهای تصویری علامتهای تجاری و معروف شدن آنها دارند و همینطور ترافیک زیادی را به سایت شما منتقل میکنند.زیرا با کمترین جزئیات، مشتری را به کلیک ترغیب می کنند. در مقاله چگونه در اینترنت تبلیغ کنیم به ارایه راهکارهای در این زمینه و نکات مربوط به نوع تبلیغات بنری خواهیم پرداخت.
هر چقدر بیشتر پیام شما دیده یا شنیده شود و بازدیدکنندگان شما را ببینند(بنر های شما را) اسم شما و نوع محصولات و خدمات شما برایشان آشناتر خواهد شد و در نتیجه بیشتر در آینده برای خرید محصولات یا خدماتتان به سراغ شما خواهند آمد.
چگونه در اینترنت تبلیغ کنیم ؟
کمترین استفاده تبلیغات بنری آشنایی مصرف کنندگان با برند شماست و این کار در آینده اعتماد و اطمینان به شما را افزایش میدهد و این یعنی هرگاه محصولی در حوزه ی کار شما بخواهند و آن را در گوگل یا بینگ سرچ کنند,به محض دیدن شما بلافاصله روی شما کلیک خواهند کرد و نه کس دیگر.
در ثانی شما اگر به روشهای قبلی تبلیغتان ادامه دهید همیشه همان مقدار مشتری را خواهید داشت و از مشتری هایی جدید که روشهای جدید برای شما به ارمغان می آورند محروم خواهید ماند.روشهای دیگر مشتریانی برای شما می آورند که به دنبال شما میگردند.اما بنر مارکتینگ برای شما مشتریان جدیدی را به همراه می آورد.
شما به منظور رشد و گسترش پایه فروش خود راباید از انواع مسیرها و روشها و منابع بهره ببرید و این نوع تبلیغات هزینه کم و تاثیر به سزایی برای کسب و کار شما خواهد داشت.باید گفت از نظر هزینه نیز این نوع تبلیغات بسیار ارزانتر از تبلیغات عادی هستند.
چگونه میتوانیم با بودجه کم در اینترنت تبلیغ کنیم؟
هنگامی که یک کسب و کار نوپا میخواهد جهت برندینگ و رشد خود شروع به تبلیغات کند یا حتی کسب و کار قدیمی قصد گسترش سهم خود در بازار را دارد باید به میزان هزینه و بودجه خود توجه کند و منطقی هست که آنها به دنبال هزینه کم و بازخورد مناسب باشند. روشهای تبلیغات سنتی مانند آگهی در مجله و روزنامه و حتی بیلبورد میتواند بسیار گران تمام شود ، اما فضای مجازی فرصتهای را ایجاد میکند که با صرف هزینههای کم بتوانیم در اینترنت تبلیغ کنیم و همچنین به سادگی بر روی مشتریان هدف تمرکز کنیم.
برای بهرهمندی از فضای اینترنت جهت تبلیغات، در زیر چند روش تاثیرگذار را نام میبریم. قبل از شروع اولین کاری که باید انجام دهید ثبت سایت در موتورهای جستجو است. این کار ساده و بدون هزنیه است.
۱- کسب ترافیک از نتایج جستجوی طبیعی
اغلب این روش با نام سئو (SEO) شناخته میشود و شامل تکنیکهای برای استاندارد سازی سایت جهت کاربران و موتورهای جستجو است. این روش به شما کمک میکند تا از طریق موتورهای جستجو ترافیک برای سایت جذب کنید. ما قبلا در آکادمی اینتورک مطلبی کامل با عنوان سئو چیست را در این مورد انتشار دادهایم.
۲- استفاده از روش ایمیل مارکتینگ
ارسال ایمیل به کاربران البته با کسب اجازه و رضایت آنها یک فرصت طلایی برای بازگشت سرمایه را فراهم میکند. پیشنهاد میشود به جای صرف هزینه در خرید لیست ایمیلهای آماده که نوعی اسپم محسوب میشود ، بر روی دریافت ایمیل از خود کاربران تمرکز کنید. روشهای برای این کار وجود دارد مانند: اشتراک ایمیل در ازای دانلود ، پیشنهاد خرید ویژه ، ارسال مقالات ویژه و غیره که همگی با رضایت کاربر و علاقهمندی وی به کسب و کار شما همراه است. برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله ایمیل مارکتینگ چیست را مطالعه کنید.
۳- استفاده از شبکه های اجتماعی (Social media)
شبکههای اجتماعی یکی دیگر از رسانههای اینترنتی هستند که اجازه میدهند به صورت رایگان در اینترنت تبلیغ کنیم. فیسبوک ، اینستاگرام،توییتر و دیگر سوشال مدیا امکان دسترسی به مشتریان هدف را فراهم میسازند. شروع کار میتواند با ساخت پروفایل در شبکههای مدنظر همراه باشد.توجه داشته باشید که نسبت به حوزه فعالیت کسب و کارتان ممکن است چند شبکه اجتماعی ارزش فعالیت و زمان گذاری را داشته باشد.
۴- تبلیغات بنری و کلیکی (PPC)
- تبلیغات کلیکی که بر پایه پرداخت به ازای کلیک (Pay-per-click) محاسبه میشود به این صورت است که شما فقط هنگامی که بر روی بنر تبلیغاتی کلیک میشود باید هزینه پرداخت کنید. این نوع روش از طرفی باعث برندینگ نیز میشود و همچنین هزینه آن پایین است. در این قسمت بیشتر در مورد تبلیغات بنری صحبت خواهیم کرد.
- چگونه در اینترنت تبلیغ کنیم
نقش تبلیغات بنری در معروف کردن نام شرکتها چیست؟
کلید موفقیت افرادی که فعالیتهایشان ارتباط تنگاتنگی با شبکه اینترنت دارد، گنجاندن بنرها در وبسایت هایی است که بهنحوی به موضوع تبلیغ آنها مرتبط هستند.امروزه بنرها را حدود ۴ تا ۸ هفته در سایت قرار میدهند، اما برای دستیابی به نتیجه بهتر، به زمان بیشتری نیاز است.
در این مورد شما باید هر از چند گاهی مطالب را بهروز کنید. در این صورت مطمئن باشید نام آرم تجاری مورد نظرتان را در ذهنها ماندگار میکنید.
بنرها در حقیقت بخشی از پیامهای تبلیغاتی شرکتها/وبسایتها هستند.این شیوه تبلیغ، اسم، نشانه (logo) و تولیدات شرکتها را با روش های گوناگون و متنوعی به نمایش می گذارد که باعث حک شدن نام و سایر ابزارهای برندینگ شما در ذهن مشتریان بالقوه میشود.
به یاد داشته باشید:
یک هدف خیلی مهم در تبلیغات بنری برند سازی است.
چه کسب و کارهایی میتوانند در اینترنت تبلیغ کنند ؟
هر کسب و کاری که در دنیای آنلاین مایل به معرفی شدن و منفعت بردن از این طریق باشد ا میتواند از تبلیغات بنری استفاده کند.در مورد کسب و کارهای کوچک میتوان گفت که این نوع تبلیغ میتواند باعث هدایت ترافیک هدفمند زیادی به وبسایتشان شود.این تبلیغات مشتریاان بالقوه ی زیادی به شما معرفی میکند.این نوع تبلیغ برای هر نوع کسب و کاری که در پی بالا بردن ارزش برند خود و در نتیجه فروش بیشتراست مفید است.
هر وبسایت که بخشی تجاری را شامل میشود بهتر است تا از بنر مارکتینگ استفاده کند.آنها به راحتی تبدیل به فروش میشوند.کمپانی های بزرگ نیز میتوانند از خاصیت معروفیت نام و برندشان در این نوع تبلیغات بهره ببرند.آنها میتوانند از این نوع تبلیغ به عنوان بخشی از استراتژی اشان در کنار تبلیغات کلیکی,تقویت سئو و حضور در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و لینکدین بهره ببرند.
بنر مارکتینگ بسیار موثر در جلب توجه چشمی و توجه مشتریان است.یک تاکتیک خوب میتواند شامل یک پیشنهاد عالی و یا محدودیت در زمان باشد.به طور مثال اگر شما تجهیزات چاپ و یا شبکه میفروشید میتوانید در یک پیشنهاد,تخفیف زیادی در مدت زمانی مشخص ارائه دهید.بنر مارکتینگ به طور کلی باید بخشی از استراتژی کسب و کار شما باشد.کسب و کار شما باید به نحوه های مختلفی ترویج داده شود و تبلیغات بنری نیز نوعی از آن است. شما میتوانید مقاله چگونه در اینترنت تبلیغ کنیم را با دوستان خود در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارید.
anetwork.ir/news/How-to-advertise-on-the-Internet/