همانطور که چندین بار هم در گذشته عنوان کردیم، انتخاب درست شبکههای اجتماعی برای بازاریابی کسبوکارها یکی از مورادی است که باید با دقت زیادی صورت بگیرد. خیلی از صاحبان کسبوکار ها گمان میکنند که هر چقدر در شبکههای اجتماعی بیشتری حضور داشته باشند، بازخورد بهتری دریافت میکنند. در صورتی که مخاطب هدف هر کسبوکار، حداکثر در ۳ شبکه اجتماعیای به راحتی قابل دسترس است و امکان برقراری تعامل با آن وجود دارد.
چگونه شبکه اجتماعی مناسب کسبوکار خود را انتخاب کنم
در ادامه به اعداد و ارقامی در زمینه بازاریابی شبکههای اجتماعی پرداختهایم که میتوانند شما را در مسیر این انتخاب مهم یاری کنند:
آمار مرتبط با شبکه اجتماعی اینستاگرام:
تعداد کاربران فعال اینستاگرام در هر ماه به ۵۰۰ میلیون رسیده است.
۵۱٪ کاربران اینستاگرام به صورت روزانه ازاین شبکه اجتماعی استفاده میکنند و همچنین ۳۵٪ از آنها نیز چندین بار وارد حساب کاربری خود میشوند.
۳۲٪ از کاربران اینترنت از اینستاگرام استفاده میکنند.
۵۹٪ بزرگسالان حاضر در اینستاگرام در بازه سنی ۱۸ الی ۲۹ سال قرار دارند.
روزانه بیش از ۹۵ عکس و ویدیو در اینستاگرام به اشتراک گذاشته میشود.
نرخ تعامل مخاطبان در اینستاگرام ۸۴ برابر توییتر و ۱۰ برابر فیسبوک است و به همین دلیل است که اکثر کسبوکارها از آن بهره میبرند.
آمار مرتبط با شبکه اجتماعی فیسبوک:
در حال حاضر ۷۹٪ کاربران اینترنت از فیسبوک استفاده میکنند.
پستهایی که به همراه تصاویر در فیسبوک منتشر میشوند، حدود ۲.۳٪ نرخ تعامل بیشتری دارند.
۵۵٪ درصد کاربران فعال فیسبوک، چندین بار در روز این شبکه اجتماعی را چک میکنند.
سرویس پیامرسان فیسبوک حدود ۱.۲ میلیارد کاربر فعال در هر ماه دارد و رتبه دومین پیامرسان پرمخاطب دنیا را به خود اختصاص داده است.
آمار مرتبط با شبکه اجتماعی توییتر:
تعداد کاربران فعال توییتر در ماه به ۳۱۳ میلیون نفر رسیدهاند.
۲۴٪ کل کاربران شبکههای اجتماعی از توییتر بهره میبرند.
۴۲٪ کاربران توییتر به صورت روزانه از این شبکه اجتماعی استفاده میکنند و همچنین حدود ۲۳٪ از آنها چندین بار به این شبکه اجتماعی سر میزنند.
۵۰۰ میلیون توییت در روز منتشر میشود و حدود ۶۰۰۰ توییت در هر ثانیه.
ویدیو بیشترین سرعت رشد را در شبکه اجتماعی نسبت به دیگر محتواها داشته است.
احتمال ریتوییت شدن ویدیوها، ۶ برابر دیگر محتواها است.
آمار مرتبط با شبکه اجتماعی لینکداین:
تعداد کاربران فعال ماهانه لینکداین به ۱۰۶ میلیون نفر رسیده است.
۲۹٪ کاربران اینترنت از لینکداین بهره میبرند.
۱۸٪ کاربران لینکداین، به صورت روزانه از این شبکه اجتماعی استفاده میکنند.
۹۲٪ بازاریابان کسبوکارهای B2B از لینکداین به منظور بازاریابی بهره میبرند و این شبکه اجتماعی را به بقیه پلتفورمهای مشابه ترجیح میدهند.
همواره توجه داشته باشید که نسبت به محصول یا خدماتی که ارائه میدهید، لازم است که شبکه اجتماعی متفاوتی را برای بازاریابی آنها انتخاب کنید. برای نمونه همان طور که از آمار بالا مشخص است، لینکداین برای کسبوکارهایی که B2B هستند و به کسبوکارهای دیگر سرویس ارائه میدهند بسیار مناسب است و کسبوکار هایی که در زمینه مد به فعالیت میپردازند، بیشک اینستاگرام بهترین گزینه برای آنهاست.
منبع : http://blogad.ir/
mamnon babate site khobeton
مطلب خیلی خوب بود .