استفاده از آی جی تی وی در کسب و کار

همه ما از آخرین بروز رسانی های محبوب ترین شبکه اجتماعی یعنی اینستاگرام آگاه هستیم ، یکی از جدید ترین سرویس هایی که اینستاگرام از آن رو نمایی کردIG TV می باشد که این اجازه را به شما می دهد که بتوانید ویدئو بالای یک دقیقه در آن آپلود کنید و دیگر نگران زمان ویدئو نباشید البته به نظر من این سرویس هنوز اشکالاتی دارد و هنوز به تکامل نرسیده است ولی با این حال باعث پر طرفدار شدن محتوا های ویدئویی شده است . در مقاله های قبلی درباره این که چگونه در اینستاگرام دیده شوید صحبت کردیم در این مقاله قصد داریم که به توضیح کامل درباره سرویس IG TV و این که چگونه از آن در بیزینس خود استفاده کنیم بپردازیم.

IG TV (آی جی تی وی) یک سرویس ویدئویی می باشد که شما هم آن را در اینستاگرام دارید و یا می توانید اپلیکیشن جداگانه آن را نصب کنید و از آن استفاده کنید هنگامی که شما در اینستاگرام بر روی دکمه IG TV کلیک می کنید می توانید نمونه ویدئو هایی که در آی جی تی وی وجود دارد را ببینید ۳ نکته مهم در مورد این سرویس وجود دارد.

آمار بازدید ویدئو افقی و عمودی
آمار بازدید ویدئو افقی و عمودی

در آی جی تی وی ویدئو ها به صورت عمودی هستند که همین امر باعث می شود شما به آسانی و بدون حساسیت و ویرایش با موبایل خود فیلم برداری کنید و در صورت لزوم می توانید با استفاده از برنامه های دیگر ویدئو خود را افقی کنید و با چرخاندن گوشی خود به تماشای آن بپردازید.
همچنین دیگر از لحاظ زمان ویدئو در فشار نیستید و می‌توانید هر ویدئویی با هر مقدار زمانی که می خواهید را پست کنید ولی اینستاگرام برای همین موضوع هم تفاوت قائل شده است که فقط پیج هایی می توانند ویدئو های ۶۰ دقیقه ای آپلود کنند که توسط اینستاگرام تایید شده باشند و تیک آبی داشته باشند ولی اگر شما یک پیج شخصی دارید و فالوور های شما کم هستند می توانید ویدئو هایی بین ۵ تا ۱۰ دقیقه آپلود کنید.
اینستاگرام علاوه بر محدودیت زمانی محدودیت حجمی هم در نظر گرفته است اگر شما می توانید ویدئویی به مدت ۱۰ دقیقه آپلود کنید حجم آن باید تا ۶۵۰ مگابایت باشد و برای ویدئو با مدت زمان ۱ ساعت حجم شما می تواند تا ۵.۴ گیگابایت باشد.
یکی از نکات مثبت آی جی تی وی این است که ویدئو شما مانند استوری انقضا ندارد و می توانید آن را در کتابخانه صفحه خود ذخیره داشته باشید.

سرویس آی جی تی وی بیشتر مناسب دسته ویدئو هایی با موضوعات‌، معرفی محصول ، فیلم های آموزشی ، آنباکس محصولات و یا پشت صحنه می باشد که در این باره چند ایده را بررسی می کنیم.

محتوای منحصر به فرد داشته باشید
به اشتراک گذاشتن محتوای منحصر به فرد به شما کمک می کند که در آی جی تی وی مخاطب اختصاصی خود را داشته باشید که همین امر باعث جذابیت محتوای شما می شود به عنوان مثال شما می توانید با برگزاری یک چالش در محیط کار خود و فیلم برداری از حال و هوای آن محیط ، مخاطبین خود را در این چالش شریک کنید و آن را به اشتراک بگذارید. نمونه ای که می توان آن را مثال زد چالش چهارشنبه رسمی از ریحون می باشد .

چالش چهارشنبه_رسمی ریحون
چالش چهارشنبه_رسمی ریحون

با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید
شما می توانید با طراحی یک سوال در استوری خود سوالات و پرسش های مخاطبان خود را جمع آوری کنید و طی برنامه ای در آی جی تی وی به پاسخ به این سوالات بپردازید با این کار به مخاطبان خود ثابت کنید که بودن آن ها چقد برای شما مهم است و شما نسبت به آن ها متعهد هستید .

ویژگی مثبت برند خود را بیان کنید
با دعوت کردن یکی از مصرف کنندگان خوب برندتان ، از او بخواهید از تجربه خوبی که از محصول شما داشته و این که چرا از برند شما استفاده می کند صحبت کند و با اشتراک گذاری این ویدئو در آی جی تی وی این فرصت را به مخاطبان برند خودتان می دهید که چرا برند شما را دوست دارند، به عنوان مثال از تماس گرفتن با برنده یک قرعه کشی یا کمپینی که برگزار کرده اید فیلم بگیرید و آن را در آی جی تی وی خود برای مخاطبان قرار دهید . از این نوع می توان به جشنواره تیرو تخفیف بامیلو اشاره کرد.

جشنواره تیرو تخفیف بامیلو
جشنواره تیرو تخفیف بامیلو

ماندگار باشید
فیلم های آموزشی یک راه حل خوب برای محصول شما می باشد مهم نیست چه چیزی را آموزش می دهید پخت یک کیک یا نحوه آرایش کردن مهم این است که فیلم های آموزشی جزوی از یک محتوای سبز هستند و ماندگاری بسیار بالایی دارد و یک جورایی تاریخ انقضا ندارد. یکی از نمونه های این نوع محتوا که می شود به آن اشاره کرد آی جی تی وی کافه زعفرون می باشد.

آی جی تی وی کافه زعفرون
آی جی تی وی کافه زعفرون

به هر حال IG TV یک سرویس جدید محسوب می شود و کمی زمان می برد که شما متوجه شوید مخاطبانتان چه چیزی را بیشتر می پسندند ولی چیزی که به طور کلی دیده می شود این است که مخاطبان با ویدئو های کوتاه تر تعامل بیشتری دارند تا ویدئو های طولانی . برای این که به شناخت نسبی از مخاطبان خود در آی جی تی وی برسید کافی است در گزینه insights واکنش و نرخ درگیر شدن مخاطبان خود را ببینید.
blogad.in/use-igtv-for-business/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *