تعرفه تبلیغات اینترنتی چگونه محاسبه میشود ؟

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چگونه تعرفه تبلیغات اینترنتی را محاسبه می کنند ؟  شاید اصلا دقتی روی این بخش نداشته اید و صرفا با صرف هزینه و تعرفه ای که مدیران وب سایت های اینترنتی برای شما در نظر می گیرند بسنده و به پرداخت هزینه را میپردازید !. با این حال دانستن این موضوع بسیار مهم و نقش مهمی در تبلیغات اینترنتی شما ایفا خواهد کرد . ما در این مطلب تلاش خواهیم کرد تا این بحث را تا جای امکان بررسی و به نکات درونی آن اشاره ای داشته باشیم .

تعرفه تبلیغات اینترنتی چگونه محاسبه میشود ؟

قیمت گذاری در کشور ما به ندرت روی ریتم مناسب و چارچوب خاصی انجام می شود ، این مساله به ویژه در فضای مجازی نمود بیشتری می کند و عدم داشتن یک ثبات و اصول در قیمت گذاری جزو مشکلات این بخش می باشد .

هنگامی که قسط تبلیغات در اینترنت را دارید باید به موارد متعددی برای انتخاب مناسب وب سایت هدف داشته باشید چرا که موارد فوق تاثیر بسیاری روی تعرفه تبلیغات خواهند داشت .

1- اختصاصی یا اشتراکی بودن وب سایت :

آیا وب سایتی که در برای نمایش آگهی در نظر گرفته اید ، از یک دامنه اختصاصی و معتبر برخوردار است یا خیر . باید تحقیق کرد که آیا صفحه اینترنتی که مشاهده می کنید از وبلاگ های رایگان استفاده شده است یا یک فضای اختصاصی ! . این مورد شدیدا روی انتخاب و دید اولیه موثر خواهد بود .

2- موضوع و میزان اعتبار وب سایت : 

در نظر گرفتن اینکه تا چه میزانی وب سایت مربوطه بین کاربران خود اعتبار دارد و در بین کاربران محبوب است ، یک موضوع مهم بشمار میرود . برای تشخیص جنین مساله ای کافی ست به موضوعات ، محتوای انتشاری ، و نظرات کاربران در مورد وب سایت های هدف تحقیق و بررسی انجام دهید . تا با این کار به یک ذهنیت از اعتبار نسبی و اولیه آن وب سایت دست پیدا کنید .

3 – میزان بازدید ، ورود کاربران 

این مورد بیش از دیگر موارد برای انتخاب یک وب سایت برای تبلیغات موثر است و آن هم میزان بازدیدکننده ی صفحه نمایش اگهی است ، خصوصا هنگامی که موضوع وب سایت با موضوع خدمات و محصولات شما یکی باشد . تاثیر چند برابری خواهد داشت . بطور مثال شما یک صفحه ی اینترنتی ورزشی در اختیار دارید و برای جذب بیشتر کاربران ، میخواهید نسبت به تبلیغ آن صفحه اقدام کنید . برای اینکار بهترین گزینه ی پیش روی شما سایت های هم موضوع است ( که البته هم موضوع بودن ، تاثیر زیادی روی تعرفه تبلیغات اینترنتی شما خواهد داشت و اغلب بسیاری از وب سایت جذب اگهی هم موضوع را نمی پذیرند ) ، اما به شدت در جذب بیننده و کاربر برای صفحه ی شما موثر است .

تعیین قیمت تبلیغات آنلاین

با توجه به آیتم ها و مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم ، با کنار هم قرار این موارد مدیر وب سایت برای خود تعرفه تبلیغاتی برای نمایش آگهی مشتریان تعیین میکند . دانش اولیه شما ( به عنوان مشتری ) ، نقش مهمی دارد و شما هنگامی که وب سایتی را برای نمایش آگهی خود در نظر دارید باید به مواردی که ذکر کرده ایم دقت ویژه ای داشته باشید .

پیروز باشید .

اختصاصی از شبکه تبلیغات اد فوکوس

 

نویسنده مطلب: rezaf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *