مودم 5G مدیاتک برای گوشی های پایین رده توسعه پیدا می کند

رسانه کلیک – شرکت های زیادی مانند مدیاتک در زمینه شبکه ارتباطی 5G فعالیت دارند. مودم 5G مدیاتک در محصولات پایین رده مورد استفاده قرار می گیرد.

شرکت های بزرگی مانند سامسونگ، اپل و هواوی در حال توسعه گوشی های هوشمند با قابلیت پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G هستند. علاوه بر این برندها، کمپانی های دیگر نیز محصولات خود مجهز به شبکه ارتباطی 5G را توسعه می دهند که البته اکثر آن ها از مودم های شرکت کوالکام بهره می برند.

در حالی که اینترنت 5G در محصولات گران قیمت شرکت های سامسونگ و هواوی حضور پیدا می کند، مودم 5G مدیاتک این قابلیت را وارد دنیای گوشی های پایین رده خواهد کرد.

به تازگی شرکت مدیاتک در نمایشگاهی در کشور تایوان از نمونه اولیه شبکه ارتباطی 5G خود رونمایی کرد. در اواخر سال جاری میلادی این کمپانی پردازنده ای با قابلیت پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G را معرفی می کند.

چندین کمپانی بزرگ در توسعه شبکه ارتباطی 5G نقش بزرگی را بر عهده دارند که در این میان می توان به کوالکام، هواوی، سامسونگ، اریکسون و نوکیا اشاره کرد. در حالی که شاید مدیاتک تاثیرگذاری کمتری در این بخش داشته باشد، توسعه مودم های 5G برای گوشی های ارزان قیمت می تواند سهم آن را در بازار افزایش دهد.

شرکت مدیاتک در نمایشگاه کشور تایوان از اولین باند پایه 5G خود، M70 رونمایی کرد. این محصول به وسیله لیتوگرافی 7 نانومتری توسعه یافته و از 3GPP پشتیبانی می کند.

در حال حاضر باند پایه مدیاتک مانند کوالکام X50 و هواوی 5000 با چیپست یکپارچه نشده است. با این حال مدیاتک اعلام کرده نسل جدید تراشه های 5G خود را اواخر سال جاری میلادی معرفی می کند.

شرکت مدیاتک در ماه مارس از استراتژی خود برای اینترنت 5G پرده برداشت. این کمپانی روی محصولات میان رده تمرکز می کند تا سهم این شبکه ارتباطی در بازار افزایش پیدا کند.

click.ir/1397/06/19/mediatek-5g-low-end-smartphones/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *